حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در میبد تحت پوشش امداد و نجات جمعیت هلال احمر داوطلب امدادرسانی به هموطنان و همشهریان در زمان وقوع حوادث و سوانح  مختلف هستند.

کمال بنا، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع کرونا و کاهش نسبی مراجعه به مراکز انتقال خون استان یزد، جوانان ،امدادگران و داوطلبان جمعیت با حضور در این پویش

در پایگاه اهدا خون شهرستان حضور یافته و مقداری از خون خود را اهدا کردند.

وی ادامه داد : این حرکت خداپسندانه با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی و پاسخ به نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انجام شد.

وی اظهار داشت : جوانان و امدادگران جمعیت با عنایت به فراگیری اصول بشردوستی از کودکی با عضویت در این نهاد همیشه در صف اول انجام امور خیر هستند ‏و در همه شرایطی که به حضور آنها نیاز است ثابت قدم بوده و با تمام توان برای کمک به نیازمندان و کاهش درد و رنج‌ انسان‌ها تلاش ‏دارند.

بنا در ادامه با اشاره به اینکه اینکه اهدای خون سالم، مساوی با نجات جان انسان‌هاست، تصریح کرد: این جمعیت در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی و رسیدن به اهداف عالی خود همه ساله با اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت‌رسانی می‌کند.

این مسوول یادآور شد: اعضای جمعیت هلال احمر در مناسبت‌های مختلف در طول سال خون خود را اهدا می‌کنند.

وی حضور تعدادی از داوطلبان جمعیت در انجام طرح غربالگری و تب‌سنجی در ورودی‌های شهر ، انجام امور مراقبت از بیماران در نقاهتگاه  ،همکاری بانوان جمعیت در تهیه ماسک و لباس گان و اهدای ۲۰۰ تخته پتو به نقاهتگاه شهرستان را نیز یادآورشد.  

رئیس جمعیت هلال احمر میبد همچنین به راه‌اندازی پویش ملی« هلال آماده» با هدف انعکاس و تجلیل از اقدامات اعضا و داوطلبان در کنار سایر دستگاه‌ها جهت مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد.

وی افزود: همه داوطلبان که به گونه‌ای در گروه‌های تهیه ماسک خانگی ، گان ،مواد ضدعفونی ، تب سنجی و مراقبت ازبیماران شرکت کرده‌اند می‌توانند نسبت به ارسال تصاویر شخصی یا گروهی خود  از طریق کانال های اعلام شده در شبکه های مجازی اقدام کنند.

بنا به پویش «طرح لبخند» ، جشنواره نقاشی « دنیای رنگی من» و جشنواره « خاطره نویسی با عنوان ماه و قلم» نیز اشاره کرد که در آنها با پرداختن به موضوعات عکس ، نقاشی و خاطره نویسی  از مردم و داوطلبان جمعیت خواسته شد تا آثار خود و فرزندانشان را به نشانی مورد نظر در اطلاعیه‌های نشر یافته در شبکه‌های مجازی ارسال کنند.

 همچنین مدیرکل انتقال خون یزد امروز از مراجعه یک هزار نفر از اول فروردین تا پانزدهم ماه جاری به چهار پایگاه این فراورده در استان خبر داد و گفت: از ۸۰۰ نفر این تعداد خونگیری شد.

 نقی تقوایی متوسط اهدا خون در کشور را ۲۶ نفر در هزار نفر جمعیت ذکر کرد که به گفته وی این تعداد در استان ۳۶ در هزار نفر است.

وی ادامه داد: یزد با شروع شیوع بیماری کرونا با افت شدید اهدا خون مواجه شد و با حلول ماه مبارک رمضان کاهش اهدا خون  نیز ادامه دارد و از شهروندان خواست با مراجعه مستمر به پایگاه‌های انتقال خون نسبت به این امر مهم اسنانی در استان اقدام کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.