آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در دیدار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ( صمت) استان افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند لازم است تدابیر لازم برای تامین نیازهای اساسی آنها فراهم شود تا با کمبود مواجه نشویم.

وی ادامه داد: یکی  از مواردی که باید در این ایام به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، تامین نیازهای اساسی مردم برای ماه‌های آینده به ویژه ماه مبارک رمضان است و باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی از هم‌اکنون انجام شود.

امام جمعه یزد اظهار کرد: در حال حاضر تولید و عرضه در کشور با مشکلاتی روبروست سعی شود محصولاتی از جمله گوشت مرغ ذخیره‌سازی شود که مرغداری‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند و هم نیازی به واردات آن از دیگر کشورها نباشد.

ناصری یزدی به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید اشاره کرد و افزود: بحث جهش تولید در ۲ حوزه تولید محصولات کارخانه‌ها و ماشین‌آلات و مواد اولیه مربوط است که هیچ یک از این ۲ موضوع نباید مورد غفلت واقع شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: زمانی بحث تولید محصول مورد توجه قرار می‌گیرد و برای خودکفایی کشور محصولات بهتر و بیشتری تولید می‌شود که کار خوبی هم هست، ولی کافی نیست و تا زمانی که به تجهیزات توجه نشود نمی‌توان اقتصاد کشور را بی نیاز از بیگانگان کرد.
ناصری یزدی با بیان اینکه تحریم، فرصت خوبی برای پیشرفت همه جانبه است گفت: در حالی که ما نمی‌توانیم بعضا از خارج  مواد اولیه و ماشین‌آلات را تامین کنیم باید تولید در داخل مورد توجه قرار گیرد،به این ترتیب نه تنها نیاز کشور را رفع  بلکه زمینه صادرات این وسایل را فراهم کنیم.
امام جمعه یزد گفت: الان بسیاری از کشورها  که اتکای به نفت دارند از جمله عربستان سعودی با مشکلات زیادی روبرو شدند و مجبور به تبادل نظر با روسیه برای بالابردن قیمت نفت شدند، ولی ایران در تلاش است اقتصاد بدون نفت را تقویت کند و باید از این شرایط نهایت استفاده را برد و زمینه تحقق کامل اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.
ناصری یزدی ادامه داد: لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش استفاده شود و با به کارگیری درست و مناسب از توان نخبگان، زمینه تولید کامل تمام ماشین‌آلات و تجهیزات را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز نجات از تمام مشکلات و تحریمهاست تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مصون شدن کشور در برابر فشارها، تحریم‌ها و تکان های اقتصادی جهان است و توجه به تحقق جهش تولید به معنای شعار سال در تمام حوزه‌های محصولات، ماشین‌آلات و مواد اولیه می‌تواند اجرایی شدن این اقتصاد را به بالاترین حد ممکن برساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.