ناصر زارع روز یکشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از کارشناسان این اداره از واحدهای تولیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این واحدها ۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: با شیوع کووید ۱۹ و برای مقابله و قطع زنجیره انتقال بیماری،  مسوولان واحدها و کارگاه های شهرستان ، خط تولید واحدها را که به علت تعطیلات عید و برای مقابله و قطع زنجیره بیماری ،خودجوش متوقف کردند  که در حال حاضر با رعایت کامل پروتکل بهداشتی تولید ادامه دارد.

وی با اظهار اینکه با شیوع کرونا ، کارگاه ها و واحدهای تولیدی دستورالعمل های مربوطه را اجرا می کنند، بیان کرد: مدیران واحدها  بارعایت اصول بهداشتی و تغییر ساعت کار تا حداقل ممکن ،ضربه ای به تولید وارد نشود و برای حفظ اشتغال با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت کارگران، اقدام های خوبی تاکنون انجام دادند.

زارع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر واحدهای تولیدی مرتبط با محصولات پیشگیری و مقابله با کرونا، مواد اولیه آنها، واحدهای تولید مواد غذایی، آشامیدنی، خوراکی و محصولات بهداشتی در راستای خدمت به مردم تعطیلی نشد و با رعایت اصول بهداشتی، محلول‌ پاشی و ضد عفونی مستمر و مکرر، به کار ادامه می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی برخی کارگران و خانواده‌های آنها به علت قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به کرونا ، واحدبازرسی اداره پایش میزان رعایت اصول بهداشتی، اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و تأمین بهداشت فضای کار واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داد.

این مسوول اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت جامعه کارگری با ابلاغ دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی، ماسک و دستکش در اختیار نیروها قرار می‌گیرد، فضای فیزیکی و دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، ابزار و سرویس های ایاب و ذهاب مرتب ضدعفونی می شود  و کارگران در بدو ورود به کارگاه‌ها از نظر ابتلا به کووید ۱۹ غربالگری و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

به گفته رییس اداره تعاون ابرکوه ، هم اکنون هزار و ۱۱۴ واحد اقتصادی صنعتی ، تولیدی ، خدماتی ، معدنی ، صنفی، کشاورزی ، دامپروری و کارگاه های ساختمانی دارای یک تا ۳۰۰ کارگر در شهرستان فعال است که در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

وی یادآورشد : افزون بر ۲هزار واحد اقتصادی دیگر به صورت خویش فرما در رسته های مختلف مشغول فعالیت هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.