محمدحسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با ایرنا تعداد بقاع متبرکه و امامزادگان را بیش از ۱۰ مورد عنوان کرد و معروف ترین آن را سیدجعفر محمد (ع) و امامزاده جعفر (ع) ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای حمایت از خانواده‌هایی که درگیر بیماری کرونا هستند، بسته‌های نان خشک تهیه شد و با همکاری نیروهای جهادی مردمی تحویل آنها می شود.

رییس اوقاف و امورخیریه یزد اظهار کرد: روزانه ۳۰ تا ۶۰ هزار عدد ماسک تولید و با اولویت بیمارستان‌ها در حال توزیع است و این تعداد با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و استفاده از ظرفیت امامزادگان برای ساماندهی خیاطی‌های خانگی انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان تاکنون ۱۰ تن مواد ضدعفونی به نسبت یک لیتر در ۵۰ لیتر آب ، محلول تهیه شد و در مرحله اول اقدام به ضد عفونی فضای مساجد و امامزادگان شد و در اولویت بعد در معابر عمومی مورد استفاده قرار گرفتو بخشی از آن نیز در مناطق محروم استان توزیع شد.

رییس اوقاف و امورخیریه یزد اظهارداشت: ماسک‌های تولیدی در بدو امر در بیمارستان‌ها توزیع  شد و در روزهای اخیر نیز رایگان در اختیار اصنافی که مجاز به فعالیت هستند از جمله لبنیاتی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، موادغذایی، آپاراتی ها، رانندگان تاکسی و پمپ بنزین‌ها توزیع شد و توزیع مردمی در مرحله بعد قرار دارد.

کاظمی افزود: همچنین بسته‌های غذایی شامل گوشت، موادغذایی و پوشاک رایگان به ارزش یک میلیارد ریال تهیه و در اختیار اقشار آسیب پذیر و نیازمند گذاشته شد.

همچنین به گفته سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد، تعداد مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع آن تاکنون در استان به ۴۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

ابراهیم سلمانی امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون هزار و ٥١٤ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ٨٥٠ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی  گفت: از شهروندان انتظار می رود  از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و سفر خودداری کنند و برای کاهش ابتلا به بیماری در خانه بمانند.

سلمانی یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، موثر است که تاکنون ۳۷  نفر در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.