ابراهیم سلمانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ در استان، از ۲ هزار و ۱۲ نفر نمونه گیری انجام شده، جواب آزمایش هزار و ۱۲۸ نفر مثبت گزارش شده است.

وی با اشاره به آمار کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌های شهید صدوقی، میبد و اردکان افزود: حدود ۵۰ تخت از تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های امام جعفر صادق میبد و ضیایی اردکان کاهش یافته و یک بخش ۳۰ تخته از بخش‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی نیز غیرفعال شده است.

سلمانی عنوان کرد: هر چند کاهش موارد بستری را در چند روز اخیر شاهد بودیم ولی تعداد بیماران بدحال به نسبت کل بیماران بستری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش آی‌سی‌یو توسط بیماران کرونایی اشغال است و با توجه به افزایش مراجعان بدحال به بیمارستان‌ها، در آینده به تعداد بیشتری از تخت ICU نیاز است و زنگ خطر جدی در استان به صدا درآمده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: همچنین در بیمارستان شهدای کارگر نیز ۷۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی شامل ۳۶ تخت توسط این بیماران اشغال شده است.

سلمانی با اشاره به سی تی اسکن‌های انجام شده در بیمارستان شهید صدوقی گفت: در ۴۰ روز گذشته، ۲ هزار و ۵۸ سی تی در این بیمارستان انجام شده که هزار و ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان، ۴۰۳ نفر در بخش اورژانس بستری شدند و ۶۴۶ نفر در بخش‌های بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: در مجموع در بیمارستان‌های شهید رهنون و اردکان، هزار و ۱۸۲ مورد سی تی و در بیمارستان میبد هزار و ۱۸۸ مورد سی تی ریه انجام شده است.

سلمانی با اشاره به تعطیلی اصناف غیرضروری و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تاکید کرد: هم استانی‌ها از برگزاری دورهمی های خانوادگی و تردد غیرضروری در سطح شهر جدا خودداری کرده و برای قطع زنجیره ابتلاء به کرونا ویروس در خانه بمانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.