محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نمودار ارائه شده، وضعیت اوج مصرف داده استان در سال ۹۷ اواخر سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا و فروردین ماه سال ۹۹ را نمایش می‌دهد.

پاکدل افزود: با توجه اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهرها از اینترنت پر سرعت همراه و ثابت برخوردارند، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مردم در شهرها و کاهش سفرهای درون استانی و سفر به روستاها و ییلاقات است.

وی، رشد قابل توجه مصرف داده در همه روزهای فروردین ماه با وجود تعطیلی یا کاهش فعالیت ادارات و اکثر کسب و کارها را بیانگر حضور مردم در خانه و استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی برای اموری مانند آموزش، خرید اینترنتی، فضای مجازی، ارتباط مجازی با دوستان و خانواده، گردشگری مجازی و… دانست.

پاکدل با اشاره به رکورد بی سابقه اوج مصرف داده استان در روز طبیعت گفت: ثبت این رکورد در استان، نشان دهنده همکاری مردم برای ماندن در خانه و موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان است.

وی افزود: با وجود ۲.۵ برابر شدن اوج مصرف داده در استان یزد، عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بخش‌های زیرساخت، مخابرات، اپراتورهای همراه و شرکت‌های خصوصی تأمین کننده اینترنت ثابت و سایر فعالان این حوزه قابل توجه و شایسته تقدیر است.

مهندسی و تکنسین‌هایی که با وجود خطر ابتلاء به بیماری کرونا، درخانه نماندند تا مردم بتوانند در خانه بمانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.