به گزارش عصر پنجشنبه پلیس فتا یزد تمامی درگاه‌های بانکی به دامنه shaparak.ir ختم می‌شود و باید مردم اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر دریافت کنند.

 به رغم  اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص زمان و نحوه واریز کمک‌هزینه حمایت معیشتی از طریق رسانه‌های جمعی، احتمال سرقت اطلاعات بانکی کاربران با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی(#فیشینگ) متصور است.

هموطنان  باید اخبار مورد نیاز خود را را تنها از طریق رسانه‌های جمعی رسمی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

نباید تنها به اخبار منتشر شده در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در صفحات اجتماعی توجه کرد و همچنین دقت در آدرس درگاه‌های بانکی مهم است.

پلیس فتا یزد ، مراقبت از ترفندهای کرونایی مجرمان فضای مجازی را خواستار شد و اضافه کرد شهروندان به ایمیل‌های ناشناس و مشکوک توجه نکنند و اپلیکیشن مورد نیاز خود را از منابع و مارکت‌های معتبر دریافت کنند. 

نباید به تبلیغات جذاب و اغوا کننده توجه کرد چون سرقت اطلاعات بانکی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ارسال اخبار جعلی و غیره از مواردی است که می‌تواند زمینه سوءاستفاده از کاربران را فراهم کند.

در خبر پلیس فتا یزد به چگونگی تشخیص اخبار واقعی در فضای مجازی اشاره و آمده است: به رسانه‌های رسمی مراجعه و جوینده منبع خبر باشید زیرا همیشه لوگوها و تصاویر راست نمی‌گویند.

شهروندان باید بدانند همه رسانه‌ها بی طرف نیستند و همچنین بازنشر زیاد خبر نشانه صحت آن نیست.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.