سرهنگ «احسان آنقی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با کلید خوردن جریان انتخابات در استان مرکزی برخی افراد به اسم کانال‌های معتبر، کانال‌های غیر واقعی ایجاد کردند و با استفاده از نام کانال معتبر اقدام به انتشار اخبار غیرموثق و غیرواقعی کردند که هدف آنها تخریب برخی افراد بود.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در این راستا یک گروه شناسایی شده و در این خصوص پرونده‌ای نیز تشکیل شده است و عوامل این گروه پس از پایان انتخابات دستگیر می‌شوند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: انتظار است مردم در خصوص اخبار انتخاباتی به خصوص انصراف نامزدها و ردصلاحیت‌ها به مطالب منتشر شده در فضای مجازی اکتفا نکنند و موارد لازم را از مبادی مربوطه پیگیری کنند.

سرهنگ آنقی عنوان کرد: تخلفاتی نیز از قبل از شروع انتخابات و در زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی استان مرکزی در فضای مجازی مشاهده شده که همه موارد مستندسازی و به مقام‌های قضایی ارسال شده است.

وی در خصوص برخی سوء استفاده کنندگان در فضای مجازی برای فروش ماسک‌های بهداشتی با قیمت‌های نامتعارف نیز گفت: با پایش‌های انجام شده در فضای مجازی، برخی سایت‌ها و کانال‌ها اقدام به عرضه ماسک با قیمتی نامتعارف به شهروندان کرده‌اند که با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی برخورد با این افراد سودجو در دستور کار پلیس قرار دارد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده تبلیغات و فعالیت‌های غیرمجاز در خصوص فروش ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش تماس‌های مردمی گزارش دهند.

سرهنگ آنقی عنوان کرد: تلفن ۱۱۰ نیز در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات افراد در خصوص فعالیت‌های سودجویانه برخی افراد در این خصوص است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.