خلیل اکرمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا  اظهارکرد: اعضای کانون یادشده با توجه به شیوع کرونا در مکالمه تلفنی با سالمندان ضمن توجه به شان و منزلت آنها نکات مهمی را به آنها توصیه می کند.

وی هدف از اجرای این طرح را، تکریم و هویت بخشی سالمندان، افزایش نشاط و آرامش، بویژه تلاش در جهت سلامت سالمندان دانست و گفت: اعضای جوان تشکل یادشده با ارائه توصیه های بهداشتی و اصول خود مراقبتی از لحاظ روحی و روانی به حمایت از این افراد می پردازند.

رییس جمعیت هلال احمر ابرکوه بیان داشت : سالمندان از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند و پرداختن به سلامت جسمی و روحی و روانی آنها همواره از برنامه‌های این جمعیت است.

اکرمی با تاکید بر لزوم قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره انتقال کرونا خاطرنشان کرد: به جهت سرعت بالای انتقال شیوع بیماری لازم است همه هموطنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا با رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در خانه که امن ترین جای ممکن است ضمن کمک به بهداشت و درمان، سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین ۹ مهرماه ۱۳۹۸ ،محمدحسین غنیمت معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی یزد با بیان اینکه در میان ۱۰ شهرستان بیشترین جمعیت سالمندان استان در تفت زندگی می‌کنند، علت را مهاجرت جوانان به شهرها ذکر کرد و  افزود: بعد از این شهرستان ، ابرکوه و مهریز قرار دارد .

به گفته وی  ۹.۳ درصد جمعیت یزد سالمند هستند، که  این عدد در کشور ۹ درصد است و از نظر سالمندی استان در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد.

جمعیت فعلی یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

 استان‌های گیلان ، مازندران ، همدان و مرکزی بیشترین جمعیت سالمندان کشور را داراست، هرمزگان ، بوشهر و  سیستان و بلوچستان هم از لحاظ جمعیتی از مناطق جوان ایران هستند.

معاون اداره کل بهزیستی یزد با بیان اینکه در یزد ۹ مرکز شبانه‌روزی سالمندان وجود دارد که به ۶۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کنند تصریح کرد: همچنین ۱۷ باب مرکز روزانه سالمندی به چهار هزار نفر خدمات آموزشی ، توانبخشی ، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی ارائه می‌دهد.

بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی جمعیت بالای ۶۰ سال جزو جمعیت سالمند محسوب می‌شوند که برابر این تعریف، افراد ۶۰ تا ۷۵ سال، سالمند جوان، ۷۵ تا ۸۵ سال، سالمند میان‌سال و بالای ۸۵ سال، سالخورده یا پیر تلقی می‌شوند.

۷۵ درصد جمعیت ۸۳ میلیون نفری ۳۱ استان ایران در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی‌ها سکونت دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.