علیرضا نقوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ برقراری ارتباط  ۲ طرفه بین شهروندان  و مجموعه مدیریت شهری به صورت هم تصویری و هم صوتی  دنبال شد و در آغاز نیز محوریت برنامه‌ها با توجه  به شیوع بیماری کرونا بر روی این موضوع و ارائه آموزشهای مرتبط به ان فرار گرفت.

وی ادامه داد: تا به حال حدود پنج شماره این برنامه تولید و در فضای مجازی  منتشر شده و مدیران کانالها نیز در باز نشر آن در کانالهای مختلف همکاری دارند.

شهردار میبد یادآور شد : این برنامه‌ها بیشتر به صورت کوتاه و حدود ۲ دقیقه برنامه‌ریزی شده که در قالب آن با شاره به مطالب انتقادی با مردم صحبت شده ، همچنین اطلاع رسانی و آموزش‌هایی نیز در زمینه‌های گوناگون ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه تصویری نیز از طریق اتاق فکر و هم اندیشی نویسندگان برنامه‌هایی اختصاصی شهروندان تهیه می‌شود و در این ارتباط نیز حدود ۱۵ موضوع و محتوا شامل داستان‌گویی به مناسبت میلاد ائمه با حضور حجه الاسلام زارع راوی و هنرمند شهر ، مولودی ،  استندآپ ، نمایش و...تولید شده‌است.

این مسئول تصریح کرد: در واقع این برنامه‌ها ارائه جایگزین برای جشن‌های برگزار شده در ماه‌های ماه رجب ، شعبان و عید نوروز نظیر مشق عشق ، جشن میلاد حضرت علی (ع) ، نیمه شعبان و ... است که در سالهای قبل در سطح شهر برگزار می‌شده‌است.

وی گفت : تاکید در اجرای این برنامه‌ها بهره وری از هنرمندان شهرستان اعم از شاعران ، نویسندگان ، هنرمندان نمایش ، موسیقی ، مداحی و ...است که با ارسال آثار از سوی آنها با ویرایش و صدا گذاری در فضای مجازی منتشر و به آثار براتر جوایزی نیز اهدا می‌شود.

نقوی  در ادامه به انجام فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری در ارتباط با بیماری کرونا و حمایت از شهروندان و کادر درمان شهرستان اشاره کرد.

وی محاسبه عوارض و هزینه خدمات شهرداری تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ بر مبنای قیمت‌گذاری سال ۹۸ ، اهدای مبلغ یک میلیارد ریال به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) به پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر ، همکاری در آماده‌سازی نقاهتگاه‌های یک و ۲که با همت ستودنی مجموعه سپاه و بسیج و نیروهای جهادی راه اندازی شد  را از جمله این اقدامات برشمرد.

این مسئول همچنین به همکاری در ضد عفونی معابر ، خیابانها ، بوستانها با ... با  مشارکت نیروهای جهادی ، بسیح و مردم در محلات با تجهیزات شهرداری ، ارسال پیامک انبوه آموزشی شامل اقدامات پیشگیری از کرونا برای مردم ، اجرای بیش از ۵۰ طرح آموزشی و تقدیر از کادر درمان با موضوع‌های مختلف  ، اجرای تب سنجی با حضور نیروهای هلال احمر در ورودی شهر ها ، فعال‌تر کردن سامانه ۱۳۷ برای کمتر کردن مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری ، نامگذاری بوستان ۲۵ هکتاری به نام پرستاران و... اشاره کرد.

«ماندن مردم در خانه» درخواستی است به طور مکرر از شهروندان تقاضا شده است برای کاستن فشار کاری کادر درمان و پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا که میبد در این ارتباط به گفته مسوولان ارشد شهر و مدیران حوزه درمان شهرستان در وضعیت قرمز به سر می برد.  

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.