مرتضی سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر دیگر بوستان های این شهرستان که توسط برخی دستگاه های اجرای مدیریت می شود ، بوستان های فراغه ، اسفند آباد ، بهاران و روستاها از هم اکنون بسته و تا شکسته شدن  ویروس کرونا ادامه دارد.

وی اظهار کرد : باتوجه به گسترش شیوع بیماری کرونا برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت بوستان ها و تفرجگاه های این شهرستان تا کنترل کامل ویروس کرونا ممنوع  است و درصورت مشاهده یگان های حفاظت با آنان برخورد می کنند.

سعیدی بابیان اینکه برگزاری آیین باستانی سیزده ‌بدر در این روز از آداب اصلی نوروز محسوب می شود ، افزود: رفتن شهروندان به دامان طبیعت و بدون رعایت فاصله  برای شیوع بیماری کرونا خطرناک است.

این مسوول ادامه داد: برای پیشگیری بیشتر از ویروس کرونا همچنین تجمع چندین خانواده در مناطق ییلاقی و همچنین باغ خانه های این شهرستان هم ممنوع است.

وی تاکید کرد: این تصمیم برای جلوگیری از تردد ، اسکان مسافران، تجمع غیر ضروری و مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  اتخاذ شده و هدف اصلی همه مسوولان از این اقدامات حفظ سلامت شهروندان است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه ، خاطر نشان کرد: مجموع وسعت بوستان های این اداره ۷۵ هکتار است .

۴۸۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ابرکوه شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی ۲۴۳ هزار هکتار آن اراضی بیابانی و ۲۳۷ هزار هکتار نیز مرتع است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.