روزهای گذشته تردد وسایل نقلیه به مهریز تنها از ورودی اصلی شهر و شماره پلاک‌ خودرو ها نیز مخصوص به این شهرستان بود و  با مصوبه شورای عالی امنیت ملی که هیچ قرنطینه‌ای در کشور وجود ندارد، مسافران با آزمایش تب‌سنجی امکان تردد در منطقه را پیدا کردند.

لغو  محدودیت تردد در مهریز  موجب بروز نارضایتی‌ برخی شهروندان شد که مسوولان را در این ارتباط مقصر می دانند.

حجت‌الاسلام ابواالضل زارع زاده عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه تصمیم در خصوص تردد افراد به شهر تابع تصمیم مسوولان امر در کشور است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، دستور ستاد مبارزه با کرونا در کشور لازم الاجراست و همه باید تابع قانون و تصمیم مسوولان امر باشیم.

مسوول دفتر امام جمعه مهریز گفت: هر تصمیمی که متولیان امر برای پیشگیری از این بیماری انجام دهند برای ما قابل احترام و لازم الاجراست.

زارع زاده، اهمیت رعایت مقررات و احترام به دیگران در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را برشمرد و تحقق آنها را خواستار شد.

فرماندار مهریز ۱۸ اسفندماه جاری گفته بود: برای نظارت بیشتر بر تردد افراد به مرکز شهرستان به عنوان باغشهر استان یزد و پیشگیری از ورود آلوده افراد احتمالی به ویروس کرونا و حفظ جان مردم تا اطلاع ثانونی ۱۰ ورودی‌ فرعی به شهر بسته شد.

رضا زارع‌زاده مهریزی در کمیته پیشگیری و مبارزه با کرونای شهرستان افزود: مردم برای تردد تنها باید از ورودی اصلی شهر که تقاطع ولایت و بلوار امام خمینی (ره) است، استفاده کنند و در ورودی اصلی با حضور گروه های بهداشتی و جمعیت هلال احمر، تب سنجی از افراد انجام می‌شود..

وی ادامه داد: رفت و آمد از چند ورودی فرعی دیگر که کار نظارت را برای کنترل کرونا محدود می‌کند، بسته است و مردم فقط از ورودی اصلی شهر استفاده کنند.

همچنین به گفته سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد، تعداد مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع آن تاکنون در استان به ۴۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

ابراهیم سلمانی امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون هزار و ٥١٤ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ٨٥٠ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی  گفت: از شهروندان انتظار می رود  از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و سفر خودداری کنند و برای کاهش ابتلا به بیماری در خانه بمانند.

سلمانی یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، موثر است که تاکنون ۳۷  نفر در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.