رضا یادگاری افزود: متقاضیان می توانند تا  ساعت ۲۴ فردا ( سه‌شنبه) با مراجعه به سایت   tem.mrud.ir  و یا از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام، اقدام کنند.

به گزارش روز دوشنبه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی یزد وی اظهار کرد: برای رعایت اصول بهداشتی متقاضیان از رایانه شخصی برای ثبت نام اقدام و از مراجعه حضوری به کافی نت ها  خودداری کنند و چنانچه امکان ثبت نام میسر نیست می توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار بدون درج حروف به سامانه پیامکی به  شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

یادگاری ادامه داد: متقاضیان از هرگونه مراجعه حضوری به اداره های راه و شهرسازی  و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان ها خودداری کنند و به راحتی از ۲ امکان فراهم شده برای ثبت نام بهرمند شوند.

وی یادآور شد: مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mud.ir  و یا به سایت اداره کل راه و شهرسازی استان به آدرس

www. yazd.mrud.ir مراجعه  کنند.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از  اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و  به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند و حداقل پنج سال افراد سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.

 سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.