رضا زارع‌زاده مهریزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از راه های کنترل بیماری کرونا در این شهرستان، افزایش نظارت بر رفت و آمدها در سطح شهر، مناطق روستایی و ییلاقی است .

وی ادامه داد: باغ‌شهر مهریز بر خلاف سال‌های گذشته به هیج وجه تا اطلاع ثانونی پذیرای مسافران نوروزی نیست و مردم باید با  مسوولان ستاد پیشگیری از پیشگیری از کرونا همراهی کنند.

این مسوول اظهار داشت: هموطنانی که مهریز را در نوروز به عنوان مقصد سفر خود انتخابات کرده بودند، تقاضا داریم نسبت به لغو آن اقدام کنند.

زارع‌زاده مهریزی خاطر نشان کرد: بعد از نابودی این بیماری فرصت‌های زیادی برای سفر به منطقه وجود دارد که با افتخار از مسافران پذیرایی خواهیم کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد .

تاکنون ۸۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۲۸۸ نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

از ۴۳۷ بیمار مشکوک نمونه گیری شد که آزمایش ۱۲۷ نفر مثبت بود و ۱۶ نفر هم فوت کردند. 

نخستین مورد این بیماری ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد.

ویروس کووید ۱۹ ، نخستین‌بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.