مجید دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به حجم زیاد تردد مراجعین و ورود و خروج زیاد اصحاب پرونده به دستگاه قضایی، به ویژه مراجعین غیربومی و اتباع بیگانه با هدف صیانت از سلامت کارکنان دادگستری و تکریم ارباب رجوع، اقدامات بهداشتی ویژه‌ای در این ایام در اماکن قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با قدردانی از تصمیم رییس شورای قضایی استان در لغو وقت‌های رسیدگی در ایام پیش رو تا پایان سال جاری ادامه داد: این تصمیم مدیریتی که توسط ریاست کل دادگستری ، در اجرای بند سوم بخشنامه معاون اول قوه قضاییه اتخاذ گردید، نقش بسزایی  در کاهش ورودی اصحاب پرونده به دادگستری خواهد داشت.

معاون مالی و پشتیبانی دادگستری یزد، سلامت کارکنان و مراجعین به دادگستری را از مسائل مورد اهتمام مجموعه دانست و تصریح کرد: هر روز به صورت مستمر تمامی وسایل اداری از قبیل، میز، صندلی و حتی صفحه کلید رایانه ها و درب ها، پنجره ها و آسانسور و سرویس های بهداشتی با مواد شوینده مورد ضد عفونی قرار می گیرند و به مراجعین نیز در بدو ورود مواد ضد عفونی ارائه می‌شود.

دهقان به کمبود برخی از اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش یکبار مصرف و ژل‌های شستشو و ضد عفونی کننده اشاره کرد و بیان کرد: با وجود کمبود برخی اقلام در بازار، مقداری اندکی اقلام مورد نیاز تهیه و در مبادی حساس، از جمله بین کارکنان مدخل های ورودی، سربازان وظیفه و کارکنان بخش خدمات که بیشترین مراودات را با کارکنان و ارباب رجوع دارند توزیع شده ، همچنین مایع  ضدعفونی مخصوص دست نیز  تهیه و برای هر اتاق یک عدد اختصاص و توزیع شده است.

 دهقان گفت: در مسئله پیشگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا  مهمترین نکته‌ای که بیش از همه اقدامات صورت گرفته برای سلامتی کارکنان و مراجعان اثربخش است، رعایت بهداشت فردی است که همه باید آن را جدی بگیرند.

مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در استان یزد  تا ظهر روز یکشنبه به ۸۷ نفر رسید که ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.