رضا زارع‌زاده مهریزی روز دوشنبه در جمع تعدادی از مسوولان شهرستان در مورد کرونا افزود: طرح برخی اخبار بی‌پایه و اساس موجب برهم خوردن جو روانی جامعه و احساس نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: اخبار دقیق توسط شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان فاطمه الزهرا (س)  به  نحو مناسبی برای تنویر افکار عمومی منعکس می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: توجه به توصیه‌های بهداشتی و درمانی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم بخشی از برنامه‌های محوری پیشگیری از این بیماری است.

زارع‌زاده مهریزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاع‌رسانی به موقع ، ضدعفونی مراکز عمومی و تب‌سنجی مردم در مبادی وردی شهر به طور جدی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همگرایی خوبی بین تمام دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم وجود دارد و مساله کرونا در منطقه تحت کنترل است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان یزد تا ظهر روز یکشنبه به ۸۷ نفر رسید که ۱۳ نفر جان جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر دیروز تا یکشنبه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و  تعداد مبتلایان به این بیماری به ۶ هزار و ۵۶۶ نفر رسید.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید.

وی  اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد اقدام برای کنترل ویروس کرونا به مردم و جامعه بر می‌گردد ، مداخله نظام سلامت بر اساس همه الگوهای جهانی حدود ۲۰ درصد کار را شامل می‌شود و مردم باید شرایط را درک کرده و با خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، به نظام سلامت کمک کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان استان تهران در صدر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد و بعد از آن استان های قم، گیلان، مازندران و اصفهان بیشترین موارد ابتلا را دارند.

وی تاکید کرد: از مردم می خواهیم به سفر نروند، زیرا ،امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس منازل و خانه‌های افراد است، امیدواریم هر عضو خانواده به عنوان یک سفیر سلامت و هر خانه یک پایگاه سلامت باشد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.