کاظم تفتی‌پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از مردم خیر و علاقه‌مندان خواست، کمک‌های نقدی خود را تحویل این اداره‌کل در بلوار شهید پاکنژاد شهر یزد دهند و سایر دفاتر هم در شهرستان‌ها آماده جمع‌آوری کمک‌ها هستند.

وی اظهار کرد: کمک‌ها و نذر مردم مومن در راستای ضدعفونی کردن محل اجتماعات مذهبی نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد و تهیه اقلام و لوازم بهداشتی برای ضدعفونی محل‌های فرهنگی و دینی به همکاری همگان نیازدارد .

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامییزد به اقدام‌های فرهنگی و آموزشی برای کارمندان و فعالان فرهنگی در پیشگیری از این ویروس خبر داد و  یادآور شد: برحسب ضرورت  فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برگزار و همچنان ادامه دارد .

استان یزد ۲ هزار مسجد دارد.

 دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد امروز در اطلاعیه ای تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد که از ۵۷ مورد مثبت قطعی اعلام شده ، ۲۸ نفر مربوط به مرکز استان هستند.

در اطلاعیه آمده است،آزمایش ۲۱۱ نمونه مشکوک در نوبت اعلام پاسخ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که جواب ۱۱۰ مورد به معاونت بهداشتی یزد اعلام شد.

تاکنون ۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در یزد فوت کردندکه ۶ نفر زن و بقیه مرد بودند که ۶۲ الی ۸۷ سال داشتند و از بیماری های زمینه‌ای قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان و مشکلات ریوی رنج می بردند.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دیروز جمعه هشدار داد  که شرایط استان در زمینه ویروس کرونا در ۱۰ روز آینده، بحرانی است.

دکتر محمود نوری شادکام به ایرنا افزود: مردم تحت هیچ شرایطی برای خرید و امور روزمره از منزل خارج نشوند و در این مدت  بر تعداد مبتلایان افزوده می شود.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دیروز تعداد افراد افراد قطعی به کرونا در استان یزد را ۵۷  نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.