آلوئه ورا ( صبر زرد ) گیاهی از تیره کاکتوس به هزار درمان معروف است و از ژل موجود در برگ‌های ضخیم آن در ساخت نوشیدنی‌ها، انواع مربا و محصولات درمانی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

این گیاه در درمان سوختگی‌ها و ترمیم و جوان سازی پوست مناسب است و در درمان بیماری‌های نظیر ریفلاکس معده، رفع زخم‌های دهانی و آنفلوآنزا موثر است.

محمد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشت این گیاه نقش مهمی در تولید و اشتغال افراد دارد و به خاطر شرایط خوب آب و هوایی منطقه مورد حمایت دولت است .

این مسوول با بیان اینکه برای کشت آلوئه ورا ، کود یا آفت کش وادوات گران قیمت کشاورزی نیاز نیست و  ارزش تجاری بالایی هم دارد، افزایش کشت  آن را خواستار شد.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت از افزایش فعالیت کشاورزان در این مورد حمایت می کند.

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویژگی های خاص از جمله تحمل شـرایط کـم‌آبـی ، گرمای هوا و خوااص دارویی از دیرباز در منــاطق خشــک گرمسیری و نیمه گرمسیری و حاره ای به عنوان گیاه زینتی و گیـاه دارویی کشت می شد.

به علت رویش در مناطق بیابانی به نام «لالـه بیابـان » نیـز مشـهور است و هم‌اکنون در ایران در استان‌هـای مختلف  به صورت اهلی و گلخانه‌ای کشت می‌شود. 

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۵ هزار بهره‌بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.