مرتضی فتاحی روز دوشنبه در نشست مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که با حضور کشاورزان میبد درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای آفتی همگانی و اطلاعرسانی و آموزش‌های مرتبط با آن برعهده بخش دولتی است.

وی افزود: یکی ازعوامل به وجود آمدن آفت مگس میوه مدیترانه‌ای ، میوه‌هایی است که همراه با این آفت از خارج به کشور وارد شده‌اند که باید دراین ارتباط به قرنطینه محصولات خارجی و نیز قرنطینه محصولات هنگام جابجایی از استانی به استان دیگرتوجه داشت.

مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد در ادامه تصریح کرد: رعایت اصول و طعمه پاشی توسط خود کشاورزان در ساعات آغازین روز نتیجه بهتری در مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای دارد.

رئیس جهاد کشاورزی میبد نیز دراین نشست با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میبد زیر کشت انار است گفت :از بین بردن کامل آفت مگس مدیترانه‌ای درحفظ نبابات محال است اما با اقداماتی که شده با برپایی ۱۰ ایستگاه ردیابی در سطح شهرستان مشخص شد که زمان شروع حمله مگس مدیترانه‌ای اول خرداد ماه و اوج مبارزه با این آفت شهریور و مهر ماه است.

صدرپورکوثری افزود: کشاورزان از الان باید مبارزه با این آفت را با هماهنگی با جهاد کشاورزی وبا آموزش‌هایی که می‌بینند شروع کنند تا بتوانند میوه‌های سالم و خوبی را برداشت کنند درغیر این صورت با توجه به اینکه بیشترباغ‌های شهرستان درگیر این آفت می‌شوند مبارزه با این آفت مشکل خواهد بود.

وی به اقدامات انجام شده و آموزش‌های داده شده به صورت باغ به باغ و کشاورز به کشاورز اشاره کرد و با تاکید گفت: به هیچ عنوان سم پاشی انار توصیه نمی شود بلکه مبارزه با این آفت با گذاشتن تله‌ها و آغشته کردن طعمه ها به سم باید دنبال شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.