عزیز صابریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به شیوع این بیماری و احتمال انتقال آن به داخل زندان از طریق زندانیان اعزام شده به دادگاه و در اجرای بخشنامه لغو اعزام  زندانیان  و تاکید رییس‌کل دادگستری استان مبنی بر برگزاری جلسات رسیدگی زندانیان با استفاده از تکنولوژی‌های روز این اقدام صورت گرفت.

 وی اظهار کرد: برگزاری دادگاه رسیدگی به صورت الکترونیکی با هدف جلوگیری از تجدید اوقات، تأخیر در رسیدگی و تسریع در صدور احکام زندانیان صورت پذیرفت.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری یزد گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نصب و راه‌اندازی تجهیزات فنی لازم، امکان برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه و تحقیقات دادسرا به صورت ویدئو کنفرانس بین دادگستری مرکز استان و زندان شهرستان یزد را فراهم گردید.

صابریان بیان کرد: در اولین روز این اقدام بیش از ۱۰ جلسه رسیدگی در شعبات مختلف دادگاه با حضور وکلا برگزار شد.

وی  خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر کاهش خطر جلوگیری از وضعیت انتقال بیماری کرونا به زندان و حفظ سلامت زندانیان در وضعیت فعلی، آثار مثبت و فوایدی درگسترش استفاده از فرایند دادرسی الکترونیک، بالا بردن امنیت و کاهش خطرات نقل و انتقال زندانیان، صرفه جوئی در هزینه ها، زمان  و نیروی انسانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

بنا بر اعلام روز سه شنبه  ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا ، تاکنون  ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۷۵ نفر هم بهبود یافتند.

کرونا همانند بسیاری از بیماری ها خصوصا آنفلوآنزا با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و ماندن در منزل قابل پیشگیری است که نخستین مورد آن در ایران ۳۰ بهمن ماه گذشته شناسایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.