علی اکبر اسحاقی عصر یکشنبه در نشست کار گروه سلامت و امنیت غدایی شهرستان که با هدف آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری، مقابله و کنترل شیوع بیماری کرونا برگزار شد، این مطلب را بیان کرد و  شبکه بهداشت و درمان از بخش های مختلف مراکز خدماتی  به ویژه در مسیر بوستان ها و رستوران ها، رعایت موارد بهداشتی را بازدید کند و در صورت هرگونه تخلف نسبت به تذکر، اخطار و یا در صورت لزوم از فعالیت آنها جلوگیری کند.

بخشدار مرکزی ابرکوه هم با تاکید بر اطلاع رسانی ، مدیریت افکار عمومی، آرامش بخشی و خود مراقبتی از سوی شهروندان، افزود: مسوولان باید با هم اندیشی و ارائه پیشنهادات کارآمد و قابل اجرا برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گام‌های موثری بردارند.

حبیب الله حسینی گفت: مردم اخبار مربوط به بیماری کرونا را فقط از طریق نهادهای ذی ربط پیگیری کنند.

همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: درمانگاه  شهید مطهری برای مشاوره علاوه بر ساعت اداری عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۲ آماده پاسخگویی به پرسش های مردم است‌.

دکتر عبدالحسن اکرمی افزود: جلسات آموزشی برای پیام گزاران سلامت اداره ها ، مدیران مدارس ، مراکز انتظامی ، هیات امنای مساجد ، تعاونی ها و اتوبوس های مسافربری و شرکت های خدماتی شهرداری برگزار شده است.

وی ، آموزش گندزدایی مدارس، اداره ها، مراکز خدمات جامع سلامت، باشگاه ها، خوابگاه های دانشجویی ، نظارت بر گندزدایی اتوبوس های بین شهری و ارسال بروشورهای آموزشی برای توزیع در بین مسافران و ... از دیگر فعالیت ها برشمرد.

همچنین مدیر اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروزه گفته بود: پنج واحد تولید مواد ضدعفونی کننده برای تامین اقلام مورد نیاز استان شروع به کار کرد.

دکتر رضا مورکیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها قبل از این ،در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت داشتند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتیاج به مواد ضدعفونی کننده قرار شد، ژل و مایع ضدعفونی کننده دست را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی اضافه کرد: یکی از این واحدها مجوز داشت، اما فعال نبود و در حال حاضر با توجه به افزایش میزان تقاضا در استان با پیگیری‌های معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  از هفته قبل فعالیت خود آغاز کرد.

مورکیان با بیان اینکه الکل یکی از مواد اولیه اصلی در تولید مواد ضدعفونی کننده است  خاطرنشان کرد: اگر مواد اولیه این کارخانه ها تامین شود قادرند، علاوه بر نیاز استان بخشی  از تولید را به خارج استان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای یادشده ۲ مورد در مرکز استان ، یک واحد در شهرستان اشکذر ، یک واحد هم در تفت و واحد دیگر در مهریز قرار دارد.

بنا بر اعلام سخنگوی ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا در روز یکشنبه، تاکنون ۹۷۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۵۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۷۵ نفر هم بهبود یافته اند.

نخستین مورد این بیماری ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.