علی نمازی روز دوشنبه در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری افزود: این مجوزها در زمینه‌های فرودآلیاژها، احداث پالایشگاه و نیروگاه خورشیدی و متعلق به سرمایه‌گذاران چین، هند، اتریش، افغانستان و ایرانی مقیم آمریکاست.

وی، نظارت و راهبری ۴۴ طرح سرمایه گذاری خارجی را از دیگر اقدام‌های مرکز خدمات سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های فولاد، انرژی خورشیدی، پتروشیمی و سایر حوزه‌ها است که ۲۴ مورد فعال و دارای شریک خارجی، هفت مورد فعال و بدون شریک خارجی و سه مورد نیمه فعال و ۱۰ مورد غیر فعال است.

این مسوول همچنین از تدوین ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون ۷۱ فرصت سرمایه گذاری با ۴۵۱ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی در قالب فرمت استاندارد تدوین شده است و ۵۰ فرصت دیگر در حوزه عمران شهری تا پایان سال تدوین خواهد شد.

همچنین استاندار یزد با قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته برای شناسایی و تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری گفت: توانمندی‌های خوبی در این حوزه وجود دارد و باید زمینه ورود سرمایه گذاران به این بخش را فراهم کرد.

محمدعلی طالبی،  صدور مجوزهای سرمایه گذاری «بی نام» در حوزه شهرداری‌ها را اقدامی موثر برای جلب و جذب سرمایه گذاری در این حوزه عنوان کرد و گفت: اقدام برای پهنه بندی سرمایه گذاری یک کار ماندگاری است. باید هرچه سریعتر پهنه بندی‌ها و به طور مثال صنایع آلاینده مشخص و بر اساس آن زمین واگذار شود و سال آینده نباید در واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه گذاری ابهامی وجود داشته باشد.

این مسوول ، حذف قوانین مخل فضای کسب و کار را گامی مهم در جهت رشد سرمایه گذاری و رفع محدودیت‌ها در صدور مجوزهای سرمایه گذاری بیان کرد و اظهار داشت: تهیه اطلس سرمایه گذاری استان، نمایی شفاف از فرصت‌های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران ارائه می‌کند.

طالبی بر کاهش بروکراسی اداری در فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: علی رغم مشکلات و محدودیت ها، زمینه برای ورود سرمایه گذاران در استان فراهم است و ما باید تلاش کنیم برنامه‌ها و سیاست‌ها به خوبی اجرایی شود.

استان یزد حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.