اصغر صبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث بخش بخار نیروگاه سلطانیه در قالب2 واحد بخار هر واحد 180 مگاوات و در مجموع ٣٦٠ مگاوات بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه، توسط شرکت پرشیان انرژی جی مالک نیروگاه، با اعتبار 280 میلیون یورو در دست اجراست.
وی یادآورشد: مهر سالجاری، قرارداد احداث بخش بخار با شرکت مپنا و عاملیت بانک گردشگری به امضا رسید.
صبایی به روند احداث نیروگاه زنجان 1 اشاره و اظهار کرد: عملیات آماده‌سازی و فعال شدن سایت در حد احداث کمپ مسکونی به مساحت 700 مترمربع، اجرای شبکه توزیع برق موقت کارگاهی، ایجاد زیر ساخت تاسیسات الکتریکی و مکانیکی مربوط به کمپ مسکونی و اجرای عملیات خاکبرداری به حجم 175 هزار مترمکعب انجام شده است.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: خرید و حمل مخلوط کوهی مناسب جهت تحکیم بستر سایت با توجه به حجم مورد نیاز، اجرای عملیات خاکریزی، تسطیح و کوبش خاک به حجم 245 هزار متر مکعب، آماده سازی بستر جهت احداث ساختمان‌های اداری، انبار مرکزی، آتش نشانی و کارگاه مرکزی و اجرای بتن فنداسیون این ساختمان ها از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: مصوبه شورای اقتصاد در 28 اسفند سال گذشته صادر شده و نهایی سازی مراحل قبولی عاملیت بانک و استفاده از فاینانس چین در دست اقدام است.
صبایی ادامه داد: نامه گشایش اعتبار اسنادی در شهریور سالجاری از سوی بانک صنعت و معدن به بانک مرکزی ارسال شده است و اعتبار مورد نیاز این پروژه، 300 میلیون یورو محسوب می شود.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان به آخرین وضعیت نیروگاه زنجان 2 اشاره کرد گفت: عملیات تجهیز اولیه کارگاه، اجرای دیوار پیرامونی و پیگیری تامین برق دوران ساخت، احداث جاده دسترسی، آب دوران ساخت و بهره برداری و مخابرات انجام شده است.
وی اضافه کرد: ساختمان کارفرمایی به اتمام رسیده و هم اکنون مراحل نهایی سازی قبولی عاملیت از سوی بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی، و پیگیری شروع عملیات اجرایی اصلی در سایت توسط شرکت مپنا با اعتبار مورد نیاز این پروژه، 300 میلیون یورو در دست پیگیری است.
صبایی به آخرین وضعیت نیروگاه زنجان 4 اشاره و ابراز کرد: تفاهم نامه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان 4 بین شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و کنسرسیوم کپکو و شرکت هیوندای کره جنوبی به امضا رسید، تا احداث و بهره‌برداری نیروگاه از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری اجرا شود.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: در همین زمینه جلسه های متعدد مدیریتی و فنی– کارشناسی با حضور طرفین برگزار شده و از موقعیت مکان اجرای طرح و امکانات زیربنایی ایجاد شده در سایت بازدید به عمل آمده است.
وی افزود: مشاور طرح از سوی سرمایه گذار انتخاب شده و در حال بروز رسانی مطالعات است و اعتبار مورد نیاز این پروژه، 300 میلیون یورو محسوب می شود.
صبایی یادآورشد: سرمایه گذاران کره ای در تلاش هستند در صورت امکان از توربین های کلاس اچ استفاده کنند که از فناوری بالاتری نسبت به نیروگاه 1 و 2 برخوردار است.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: اغلب مشکلات احداث نیروگاه در این استان مربوط به تامین فاینانس و بانک به شمار می آید، در حالی که هم اکنون تمامی مجوزها و زیرساخت ها آماده است.
وی اظهار کرد: هر کدام از نیروگاه ها 500 مگاوات ظرفیت تولید برق دارند و بناست با راه اندازی این چهار نیروگاه 2 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی زنجان افزوده شود.
نیروگاه شماره 1 و 2 در غرب شهر زنجان و در کنار یکدیگر و نیروگاه شماره 4 در کنار نیروگاه شماره 3 یا سلطانیه در شرق این شهر در دست احداث است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.