حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر روز جمعه در ساعت اولیه آغاز رأی‌گیری با حضور دریکی از شعب اخذ رأی ضمن شرکت در انتخابات بابیان اینکه روز دوم اسفندماه روز جشن ایرانیان است، افزود: شرکت در انتخابات سرنوشت کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری و برخی از مراجع عظام تأکید کرده‌اند که حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است و واجبی است که خدای متعال برای آن اجر و پاداش قرار داده است.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: همه ما مردمی متدین و وظیفه‌شناس هستیم و از باب انجام این وظیفه و در کنار آن حضور در جشنی که می‌توانیم خودمان سرنوشت خود را با انتخاب و با حضور خود رقم بزنیم انشا الله که مردم ما با حضور پرشور و نشاط خود و انتخاب افرادی که برای مجلس شورای اسلامی صلاحیت‌دارند به پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان ایران کمک کنند.

شاکر بابیان اینکه در نگاه کلان هم بزرگان ما که اطلاع دارند به ما می‌گویند که امروز شرکت مردم در انتخابات، نوعی جهاد است، افزود: امروز همه دشمنان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و اسلام را تضعیف کنند لذا راه دفاع از این نظام، مبارزه با دشمنان است ازاین‌جهت می‌توانیم بگوییم که حضور مردم در انتخابات به‌واقع نوعی جهاد فی سبیل الله است.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: اگر مردم ما این مشارکت را به‌موقع داشته باشند و سرنوشت خودشان را به دست بگیرند نصرت الهی است و خدای متعال وعده داده است که اگر شما نصرت الهی داشته باشید خدای متعال هم شما را یاری می‌دهد.

شاکر اظهار داشت: امیدواریم بهترین‌ها برای ملت ایران رقم بخورد و مجلسی تأثیرگذار و پربرکت و پرمنفعت برای ملت ایران و انقلاب داشته باشیم.

فرماندار اردکان نیز با حضور دریکی دیگر از شعب اخذ رأی، ضمن انداختن رأی خود در صندوق گفت: ۶۱ هزار و ۴۵۵ نفر در شهرستان اردکان واجد شرایط رأی دادن هستند.

بهروز شهابی زاد بابیان اینکه در حوزه انتخابیه اردکان ۶۷ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: قریب به ۴ هزار نفر برای اولین بار شرکت در انتخابات را تجربه می‌کنند و رأی اولی محسوب می‌شوند.

حوزه انتخابیه اردکان یک نماینده در مجلس دارد که در این حوزه صلاحیت ۱۱ نفر تایید شد.

همچنین  ۱۲ نفر ثبت نام کردند که برخی داوطلبان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد و یا رد صلاحیت شدند.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد که چهار نفر از این تعداد نمایندگان استان یزد هستند.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

 همزمان با سراسر کشور اخذ رای از شهروندان یزدی دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت امروز(جمعه) برابر دوم اسفند ماه ۹۸ در ۷۷۲ شعبه اخذ رای در ۱۰ شهرستان و در چهار حوزه انتخابیه استان آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.