زهرا روایی پناه روز پنجشنبه در همایش برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی یزد افزود: گسترش این فرهنگ متعالی و هدف اثربخش باید روز به روز در بین فرهنگیان به خصوص دانش آموزان ارتقا یابد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانش آموزان در مجلس دوره نهم گفت : در این دوره به نتایج خوب و چشمگیری دست یافته ایم که همچنان با قوت خود ادامه دارد.

این مسوول به شکل گیری پارلمان های دانش آموزی در استان‌ها اشاره کرد و گفت :  یزد از جمله مناطق پیشرو در تشکیل مجلس دانش آموزی است و ان شاءالله این پارلمان ها در تمامی استان‌ها فراگیر خواهد شد و فعالیت‌های مجلس دانش آموزی دوره نهم در مورد تغییر کتاب درسی بسیار اثر بخش بوده است .

همچنین مدیرکل امور دفتر سیاسی و انتخابات استانداری یزد با اشاره به افتخارهای نظام در چهار دهه اخیر گفت : جمهوری اسلامی براساس نگاه عمیق و دقیق مبتنی بر مردم سالاری دینی شکل گرفته است و مردم سالاری در همه ابعاد جاری است و مردم در جمهوری اسلامی نقش محوری دارند .

محمدعلی شاه حسینی  خاطرنشان کرد :تمام ارکان نظام مستقیم و غیرمستقیم به رای مردم وابسته است و مردم ایران در سی و هفتمین انتخابات ۴۱ ساله انقلاب شرکت خواهند کرد .

این مسوول همچنین از حضور دانش آموزان در انتخابات مجلس دانش آموزی ابراز خرسندی کرد و گفت : امیداوریم این تشکل ها بتواند دانش آموزان را برای ورود به نقش های اجتماعی خود آماده کند .

شاه حسینی به فراهم شدن تمامی مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم فردا( جمعه) در استان اشاره کرد و گفت : ۷۲۲ هزار نفر واجد شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هستند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر رای اولی هستند .

در این انتخابات ۱۴ نفر به عنوان مجمع مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش یزد انتخاب شدند و از بین این افراد ۲ نفر به عنوان نماینده مجلس شورای دانش آموزی انتخاب خواهند شد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ و در نخستین روز مهرماه، ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموزان استان یزد در کلاس‌های درس حاضر شدند.

 این تعداد دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی و در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس تحصیل می‌کنند.

استان یزد هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.