احمد ترحمی روز چهارشنبه در نشست مشترک با هیات اجرایی، نظارت، بازرسی و اعضای ستاد انتخابات شهرستان اردکان افزود: انتخابات مایه آبروی نظام و تقویت وجهه بین‌المللی کشور است.

وی با بیان این‌که همه هیات‌های اجرایی، بازرسی و نظارت در یک صف واحد هستند؛ افزود: همه ارکان نظام هدف مشترک برگزاری آبرومندانه انتخابات را دنبال می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات استان انتخابات را مایه آبروی نظام و تقویت وجهه بین‌المللی کشور دانست و بیان داشت: تصمیم‌گیرنده نهایی و برنده همیشگی انتخابات مردم هستند و ما در دولت تنها وظیفه اجرای باشکوه و قانونی انتخابات را داریم.

وی اظهار داشت: فشارهای تحریم‌های ظالمانه در زندگی مردم احساس می‌شود؛ اما مردم علی‌رغم گلایه‌های موجود برای سربلندی کشور در انتخابات دوم اسفند شرکت خواهند کرد و امیدواریم درنتیجه این مشارکت مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود.

معاون سیاسی استاندار یزد تأکید کرد: مسیر توسعه، تغییر و سیاست‌گذاری کلان تنها از صندوق رأی می‌گذرد و نباید با انتخابات قهر کرد؛ لذا حتی کسانی که کاندیدای مورد علاقه آن‌ها و سلیقه آن‌ها در انتخابات وجود ندارد، باید در انتخابات حضور یابند.

وی ضمن ارائه توصیه‌هایی به هیات‌های اجرایی بیان داشت: در فرایند برگزاری انتخابات حتی در کوچک‌ترین مورد نباید سلیقه‌ای عمل شود و ملاک عمل تنها و تنها قانون باشد.

ترحمی در پایان با دعوت از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی گفت: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، ۶۵.۶ درصد بوده است و امیدواریم در این دوره نیز شاهد شکوه هرچه بیش‌تر این حماسه ملی باشیم.

 در این نشست، 'محمدعلی شاه‌حسینی' دبیر ستاد انتخابات استان، اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و اعضای ستاد انتخابات حضور داشتند.

حوزه انتخابیه اردکان یک نماینده در مجلس دارد که در این حوزه صلاحیت هفت نفر تایید شد.

همچنین ۱۲ نفر ثبت نام کرده بودند که برخی داوطلبان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد و یا رد صلاحیت شدند.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد که چهار نفر از این تعداد نمایندگان استان یزد هستند.

جمعیت شهرستان اردکان که در شمال غربی استان یزد قرار دارد، حدود ۹۸ هزار نفر است.

مرکز این شهرستان  در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.