محمدعلی طالبی در جمع تعدادی از اعضای هیات‌های مذهبی و فعالان اقتصادی استان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند راهبرد ما در انتخابات مشارکت حداکثری است و همه باید در این راستا به خصوص تشکل‌ها اقدام کنند.

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور با هیچ یک از شرایط گذشته قابل مقایسه نیست چرا که با مشکلات ناشی از تحریم و فشارهای اقتصادی مواجه هستیم و آمریکا برنامه‌های خود را علیه نظام ما  با انواع ترفندها بیان کرده و اقداماتی چون ترور سردار سلیمانی را انجام داد.
این مسوول ارشد سیاسی استان تاکید کرد: مسوولیت ما به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است، ما مسوولیت فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را بر عهده داریم.
طالبی گفت: فعالان اقتصادی، اصناف و هیات‌های مذهبی از گروه‌های مرجع و مورد اعتماد مردم هستید و می‌توانند برای افزایش حضور آحاد مردم در این عرصه سرنوشت ساز موثر باشید.
وی افزود: محصولات یزدی  در کشور برند محسوب می‌شود و همانگونه که در دوره قبلی انتخابات مجلس با ۷۴.۳ درصد، جایگاه پنجم مشارکت کشور را کسب کردیم باید در این دوره نیز با مشارکتی قابل قبول جایگاه خود را حفظ کنیم. 
در این نشست تعدادی از حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در مورد اهمیت حضور مردم در انتخابات، لزوم انتخاب افراد اصلح، اثرات داخلی و بین‌المللی حضور در انتخابات، نقش و تاثیر انتخابات در افزایش اقتدار ملی، لزوم توجه بیشتر مسوولان به حل مشکلات مردم و نظارت جدی‎تر بر بازار پرداختند.

 رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد  نیز در این نشست گفت: برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند.

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به تفکیک شهرستان‌های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار رای اولی‌های استان  ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، و از چهار حوزه انتخابیه این استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

۲۳۹ نفر برای حضور در انتخابات مجلس در این دوره ثبت نام کردند که ۱۴۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. از میان این افراد چهار نفر  برای چهار سال به عنوان نماینده مردم یزد در قوه مقننه حضور دارند که علاوه بر قانونگذاری بر امور جاری در کشور و حوزه انتخابیه خود نظارت دارند.

در انتخابات پیش رو ۷۷۲ شعبه اخد رای برای جمع آوری آرای مردم در ۱۰ شهرستان استان در نظر گرفته شد.

مجلس ایران ۲۹۰ نماینده دارد که مطابق قانون اساسی هر یک از اقلیت های دینی شناخته شده نیز نماینده جداگانه دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.