مجید جوادیان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه ۷۰ هزار و ۶۸۸ عنوان کتاب از ۱۷۲ ناشر مستقل در بخش عمومی و کودک و نوجوان و ۲۰۷ نمایندگی در بخش‌های یادشده عرضه می شود.

وی ادامه داد: دوره کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای شکل‌گیری فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است ، محور فعالیت‌های نمایشگاه توجه خاص به این گروه سنی شده است.

این مسوول فرهنگی یزد اظهار داشت: تاکنون ۲۶۰ غرفه برای ناشران منظور شد و در صورت ضرورت تعداد غرفه ها افزایش می‌یابد و نمایشگاه همه روزه صبح ها از ساعت  ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برای بازدید مردم دایر است.

به گفته جوادیان زاده در حاشیه نمایشگاه، برنامه‌های جنبی مرتبط با انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب کشور در سال ۹۸  پیش‌بینی شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ، مهمترین این برنامه‌ها را تجلیل از برگزیدگان و مروجان برتر حوزه کتاب و  تجلیل از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب ذکر کرد.

جوادیان‌زاده از افزایش سقف بن الکترونیکی خرید کتاب در جشنواره خبر داد و گفت: در نمایشگاه علاوه بر حذف بخش کتاب کمک‌ آموزشی و بخش ناشران خارجی، کتاب های دانشگاهی با سختگیری بیشتری برای حضور در نمایشگاه پذیرش شد.

به گفته وی برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات محلی یزد و همچنین کتابفروشی‌های استان تحت عنوان همراه نمایشگاه نیز در نظر گرفته شد.

هم اکنون در ۱۱۰ باب کتابخانه عمومی استان یزد ۲ میلیون و ۱۰ هزار نسخه کتاب با موضوع های مختلف موجود است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.