سعید زرندی،  ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح  نخستین واحد تولید در و پنجره های نوین آلومینیوم در یزد بر توجه به حوزه پایین دست این صنایع تاکید کرد و  افزود: ظرفیت های بسیاری در این بخش کشور وجو دارد اما به آن توجه لازم نشده است.
وی عنوان کرد: در حوزه فولاد، ظرفیت تولید ۳۰ میلیون تن است که در چند سال اخیر برنامه ریزی های خوبی در حوزه فلزات اساسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: با افتتاح آلومینیوم جنوب، تحرک و رونق جدیدی در این صنعت رخ می دهد در این واحد یک میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن آلومینیوم در سال را دارد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اولویت ها و برنامه های سال ۹۹ در این وزارتخانه عنوان کرد: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از رویکردهای سال آینده است.
وی افزود: در این راستا در استان یزد پتانسیل خوبی وجود دارد و باید به سمت شهرک های تخصصی در این زمینه حرکت کنیم.

با حضور زرندی واحد تولیدی یادشده در شهرک صنعتی یزد در زمینی به مساحت  ۱۰ هزار مترمربع و با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شد و در زمینه تولید انواع آلومینیوم فعالیت دارد به بهره  برداری رسید. 
 واحد یادشده  با سرمایه گذاری  ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و در هر شیفت کاری برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی فراهم شده است.
در حال حاضر این واحد در جنوب کشور مشابه ندارد و مواد اولیه آن از تولید داخل کشور تامین می شود.

 معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت روز یکشنبه وارد یزد شد و با حضور وی چند واحدی تولیدی و صنعتی به بهره بردار ی رسید.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، بازدید از شرکت فولاد و همچنین شرکت پرسپولیس مهریز از جمله برنامه های یک روزه زرندی به استان یزد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.