12 سرمایه‌گذاری خارجی بالغ بر 116 میلیون دلار و 1554 نفر اشتغالزایی در استان همدان مورد تصویب قرار گرفته که 67 میلیون دلار آن جذب شده است.

 مدیرکل اداره اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: طرح استانی شدن هدفمندی یارانه‌ها به ضرر همدان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، سید ناصر محمودی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان عصر روز گذشته در نشستی رسانه‌ای ضمن اشاره به اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی وزارتخانه‌ای تاثیرگذار است، اظهار کرد: این وزارتخانه متولی عمده فعالیت‌های اقتصادی است و مأموریت‌های ویژه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، در این مسیر همدان هم دبیری منطقه 6 را عهده‌دار است.

محمودی ضمن اشاره به این موضوع که دولت از مقدار دارایی‌هایی خود مطلع نبود، گفت: دولت سامانه‌ای تحت عنوان سامانه «سادا» طراحی کرد که تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شدند اموال منقول و غیرمنقول خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدیرکل اقتصاد دارایی با بیان اینکه مولد سازی مأموریت مهم اقتصاد و دارایی در کشور  است، بیان کرد: شناسایی اموال مازاد و منقول و غیرمنقول دولت در استان از اهداف قانونگذار است.

 وی  با بیان اینکه اموال و دارایی مازاد ثروت خفته دولت است، عنوان کرد: بالغ بر 98 درصد دستگاه‌های اجرایی اموال خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه مولد سازی اموال دولت مهم است، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، فرآیند تصمیم‌گیری در واگذاری، نقل و انتقال اموال، تأمین منابع مالی پایدار برای دولت و استفاده بهینه از تمام دارایی‌های دولت از مزایای مولدسازی اموال دولت است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند تا تمامی بدهی‌ها و مطالبات خود را در سامانه «سادا» ثبت کنند، تشریح کرد: دستگاه‌ها موظف هستند هر سه ماه یکبار اطلاعات خود را به روزرسانی کنند.

محمودی ضمن اشاره به این موضوع که  بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی استان22هزار میلیارد ریال است، گفت: میزان مطالبات دستگاه‌های اجرایی استان 14 هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان  با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان، اظهار کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده، یخ سرمایه‌گذاری خارجی در استان آب شده  است.

وی افزود: 12 سرمایه‌گذاری خارجی بالغ بر 116 میلیون دلار و 1554 نفر اشتغالزایی در استان همدان مورد تصویب قرار گرفته که 67 میلیون دلار آن جذب شده است.

محمودی کشورهای سرمایه‌گذار را آلمان، هلند، دانمارک، عراق، ایرلند، استرالیا و آمریکا دانست و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های صنایع غذایی، بتن سبک و سنگین، فرآوری سیب‌زمینی، نیروگاه خورشیدی و تولید فولاد انجام شده است.

وی ضمن اشاره به فعال‌سازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری نظارت بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی، اظهارکرد: از 12 طرح سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های خارجی در استان، 9 طرح با اشتغال 1307 نفر به بهره‌برداری رسیده و 3 طرح با اشتغال 247 نفر در حال انجام است.

محمودی با بیان اینکه استان همدان با 7 نیروگاه خورشیدی 51 مگاواتی و بیش از 65 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان قطب نیروگاه خورشیدی در غرب کشور مطرح شده است، گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه طرح‌های جدید مطالعات خود را شروع کرده‌اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه عمده درآمد استان بالغ بر 82 درصد از محل درآمدهای مالیاتی است، اظهار کرد: درآمدهای عمومی استان همدان در سال 97، 655 میلیون تومان است که از این میزان 540 میلیون تومان درآمد مالیاتی است.

محمودی ضمن اشاره به این موضوع که نرخ مشرکت استان نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 40.5 بوده که  در استان همدان در تابستان امسال 43 درصد بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی  استان همدان درباره طرح استانی شدن هدفمندی یارانه‌ها  و این موضوع که در قانون بودجه 98 پیش‌بینی شده‌ها مبنی بر استانی شدن  هدفمندی یارانه‌هاست، خاطرنشان کرد: از محل حذفیات مبالغی به خود استان برگشت داده می‌شود اما  این طرح به ضرر استان‌هایی مانند همدان است.

وی درباره ساماندهی خانه‌های سازمانی در استان همدان نیز گفت: شناسایی خانه‌های سازمانی در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت بوده که تمامی خانه‌های سازمانی استان شناسایی شده و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند این خانه‌ها را به فروش برسانند که در سال جاری 19 خانه سازمانی فروخته شد و حدود 2 میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شد.

محمودی  با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر در استان همدان مشمول دریافت سهام عدالت هستند، اذعان داشت:  از این تعداد یک میلیون و 362 هزار  و 624 نفر قطعی شده و سود واریزی آن‌ها در سال‌ها مشخص است.

وی با بیان اینکه مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند، ادامه داد:  جاماندگان سهام عدالت در استان همدان بیش از 150 هزار نفر هستند که فرآیند ثبت نام را طی نکرده‌اند.

محمودی ضمن اشاره به اینکه  رتبه کسب و کار استان همدان  از 24 به 11 ارتقا یافت، عنوان کرد: رتبه کسب و کار استان همدان در پاییز 97؛ متأسفانه به 21 رسیده است، که می‌طلبد در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.