این طرح ها شامل ساخت لوازم چوبی ، بازیافت پلی اتیلن ، تولید گرانول بازیافت ، باشگاه بدنسازی ، پوشاک و دفتر خدمات پست بانک است که در روستای فراغه ،بخش بهمن ، شهر مهردشت و روستای شمس باد افتتاح شد.

 رییس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی ابرکوه درحاشیه بهره برداری از این طرح‌ها در گفت و گو با ایرنا، با اشاره آمار ۱۴.۱ درصد جمعیت بیکار شهرستان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ، یادآور شد: در حال حاضر ۲۵۰ متقاضی برای اجرای طرح اشتغالزایی در نوبت اخذ تسهیلات بانکی هستند.     

ناصر زارع افزود: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر در هزار و ۱۱۴ شرکت تعاونی‌ تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و کارگاه های ساختمانی مشغول کار هستند.

همچنین امام جمعه ابرکوه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا با تاکید بر توسعه بخش تعاون برای رونق اقتصادی، گفت: افراد جویای کار می توانند با ایجاد شرکت تعاونی در ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش موثری ایفا  کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به افزایش کیفیت محصولات تولیدی ، افزود: توسعه تعاونی ها با مشارکت افراد جویای کار بویژه فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی می تواند در رشد و توسعه شهرستان تاثیرگذار باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به نقش صنعتگران ، تولیدکنندگان و فعالان بخش تعاون  در افزایش کیفیت و مهارت آموزی افراد، تصریح کرد: این عوامل باعث بی نیازی جامعه  به خارج از کشور می شود و علاوه بر آن می تواند تولید ایرانی با کیفیت در بازارهای جهانی با محصول سایر کشورها رقابت کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.