به گفته رییس دانشگاه میبد ساختمان دانشکده علوم انسانی در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره‌برداری رسید و بخش عمده این مبلغ از سوی خیرین و بقیه آن از سوی وزارت علوم از محل پروژه‌های ۵۰ درصد تامین شد.

عباس کلانتری خلیل آباد افرود:  قسمتی از هزینه ساخت بخش توسعه آموزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در سه طبقه و شامل ۴۰ کلاس درس است که از سوی خیرین تامین و پرداخت می‌شود، و وزارتخانه هم هزینه‌های باقیمانده  را پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح ساختمان دانشکده و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه آموزشی در دانشگاه میبد گفت : برخی افراد وقتی عهده دار مسوولیتی می‌شوند با جدیت کارها را انجام می دهند و برخی هم به امور بها نمی‌دهند.

عبدالرضا باقری با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به جدی نگرفتن مسوولیت‌هاست تصریح کرد: امروز بیش از هر زمانی به همفکری و هماهنگی برای پیشرفت امور نیاز داریم.

وی ادامه داد: میبد تا اوایل دهه ۵۰ یک باب دبیرستان داشت اما در حال حاضر حدود ۴۰ دبیرستان و تعدادی مراکز آموزش عالی دارد که این موفقیت ها در سایه تلاش کسانی که به معنی واقعی خدمتگزار مردم بودند به دست آمد.

وی گفت: هیچ کاری مهم‌تر از سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی نیست و بر این اساس باید قدردان خیرین باشیم.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت : استان یزد و به ویژه میبد برای چندین سال متوالی در صدر استان ها از لحاظ تعداد قبولی در آزمون سراسری قرار دارد، این کار نتیجه سخت کوشی و همت دانش‌آموزان، خانواده ها و معلمان است که باید این سرمایه انسانی را مهم شمرد و به آن بها داد.

باقری تصریح کرد: دانشگاه میبد باید سرلوحه فعالیت خود را بالا بردن کیفیت آموزش قرار دهد ، توسعه کمی و زیرساختی دانشگاه ابزاری برای تربیت فارغ التحصیلان کارآمد ، متعهد و خدمتگزار به مردم و کشور است.

وی در این نشست از زحمات آقای قانعی معلم شیمی دبیرستان های میبد در سال‌های گذشته که بسیاری از متخصصان و پزشکان امروز شهرستان مرهون زحمات او هستند ، قدردانی کرد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: میبد پیش از اینکه یک  شهر صنعتی و کارگری و گردشگری باشد، مهد علم ،ادب ، عرفان و اخلاق است.

احمد ترحمی افزود: ظرفیت‌های خیری ، علمی و معنوی میبد زیاد است که باید آنها را مهم و ارزشمند شمرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از ابتدا در سایه مدیریتی قوی و با همت خاصی دانشگاه میبد راه اندازی شد که تاکنون به این مرحله رسیده است، باید قدردان این زحمات و تلاش‌ها بود.

کمال دهقانی فیروزآبادی در ادامه از حمایت‌های وزارت علوم از دانشگاه میبد با توجه به پیگیری‌ها و نشست‌های برگزار شده مرتبط به رفع مشکلات قدردانی کرد.

همچنین فرماندار میبد گفت : نگاه خوب بنیاد میبدی و خیرین دانشگاه و همراهی مسوولان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار وضعیت کنونی دانشگاه را رقم زده است.

دانشگاه میبد در مهرماه ۱۳۷۴ با عنوان «دانشکده الهیات میبد» وابسته به دانشگاه یزد با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی در عرصه‌ تعلیم و تربیت شروع به فعالیت کرد.

سایت جدید این دانشگاه در زمینی به وسعت ۱۶۰ هکتار در کنار شاهراه جنوب به شمال کشور و در یک موقعیت مناسب واقع شده است.

این دانشگاه در حال حاضر ۲ هزار و ۴۷۰ نفر دانشجو در ۱۵ رشته کارشناسی، ۱۵ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری در دانشکده‌های فنی مهندسی، علوم انسانی و الهیات دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.     

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.