رییس اداره استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان یزد در این مراسم گفت: در این کارگاه علمی، دانش‌آموز شرکت کننده با آموزش‌های مرتبط با علم اعصاب شناسی آشنا می‌شوند.

شهناز هاتفی در مراسم افتتاحیه این کارگاه، آشنایی دانش‌آموزان مستعد با اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور و هدایت آنها به سوی این نیاز اساسی را هدف اصلیاین گردهمایی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: تربیت نوجوانان و جوانانی پرسشگر و پژوهشگر از دیگر اهداف برپایی این کارگاه است که طبق برنامه صورت می‌گیرد.

به گفته این مسوول، کارگاه با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره‌کل آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

هاتفی گفت: در کارگاه یاد شده دانش‌آموزان منتخب رشته‌های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و انسانی از مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان حضور دارند.

وی کارگاه‌های مدنظر که با حضور اساتید تدریس می‌شود را شامل کارگاه حافظه، تخصصی، آمار و فیزیولوژیک، سایکوفیزیک، سیگنال و الکترونیک ذکر کرد.

همچنین پژوهشگر دانش‌های بنیادی کشور گفت: برگزاری این کارگاه‌ها با حضور دانش‌آموزان نخبه نقش مهمی در ارتقای اطلاعات و موفقیت بیشتر دارد.

عبدالحسین عباسیان افزود: رقابت در موضوع کارگاه در بین کشورها بسیار نزدیک است و باید دانش‌آموزان هرچه بیشتر برای کسب افتحار برای ایران تلاش کنند.

وی اظهار داشت: این رشته در سطح دنیا خیلی فراگیر شده و همچنین کارهای تحقیقاتی و پژوهشی باید روز به روز در بین دانش‌آموزان افزایش یابد.

حدود ۲ هزارو ۴۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمپاد یزد تحصیل می‌کنند.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش‌آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.