احمد ترحمی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع برای انتخابات مجلس یازدهم ۲۳۹ داوطلب در مرحله اول ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت ۱۴۵ نفر تایید، صلاحیت ۷۲ نفر احراز نشد و همچنین ۲۲ داوطلب نیز حضور در این رقابت انصراف دادند.

وی میزان تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات در استان یزد را ۶۰ درصد، رد صلاحیت شدگان را ۳۰ درصد و داوطلبان انصراف داده را ۱۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر صلاحیت ۷۷ نفر تایید شده و آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده برای حوزه انتخابیه اردکان ۹ نفر است.

ترحمی تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده برای حوزه انتخابیه تفت و میبد را ۳۰ نفر و حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم را ۲۹ نفر اعلام کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده سه روز برای طرح شکایت در شورای نگهبان برای بررسی مجدد پرونده فرصت دارند و در نهایت اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده قطعی نهایتا روز ۲۲ بهمن ماه جاری اعلام می شود.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

از چهار حوزه انتخابیه استان یزد چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.