"محمد شجاعان" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: یزد در زمینه نرخ بیکاری در رتبه دوم کشور قرار دارد که این زیبنده استانی با پیشینه فرهنگی و تاریخی مانند یزد نیست.

به گفته وی به همین منظور برنامه مفصلی را طراحی شده تا به کمک بانکها و جذب اعتبار از طریق حوزه مرکزی، این تعداد شغل را در استان ایجاد کنیم که شامل افراد تحت پوشش و همچنین غیر تحت پوشش در مرز مددجو می باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم از این طریق، نرخ بیکاری در استان را یک رقمی کنیم که مشاغل خانگی نیز در دل این طرح قرار دارد و می توان با ۲ تا سه میلیون تومان هم در قالب این طرح، شغل ایجاد کرد.

شجاعان، برنامه دیگر این نهاد را رسیدگی به معیشت مددجویان به شکل ویژه اعلام کرد و گفت: از همه ابزارهای لازم و از جمله کمک های خیرین و مردم نوعدوست برای نیل به این هدف استفاده می کنیم.

وی برنامه سوم کمیته امداد استان را غنا بخشیدن به برنامه های فرهنگی برای خانواده ها اعلام کرد و افزود: برنامه های ویژه ای در دست اقدام داریم تا طراز فرهنگی خانواده ها ارتقا یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد یکی دیگر از برنامه های مهم این نهاد در استان را توسعه شبکه های اجتماعی و مراکز نیکوکاری به عنوان بزرگترین ظرفیت کمیته امداد نام برد که می تواند با توجه مشکلات اعتباری دولت از طریق ظرفیت مراکز نیکوکاری و شبکه های اجتماعی ، مددجویان زیر پوشش را از آسیب ها دور نگه داشت.

این مسوول در ادامه از مردم یزد بعنوان مردمانی سخت کوش و متدین یاد کرد و گفت: لقب قنات و قنوت و قناعت، به راستی زیبنده مردمان این خطه کویری است.

وی همچنین به پیشنیه و قدمت تاریخی، فرهنگی و هنری استان یزد هم اشاره کرد و آن را مایه مباهات مردم این استان و کل کشور توصیف کرد.

حدود ۴۰ هزار نفر در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.