به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این نهاد در استان، غلامرضا مشعل چی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در حال فعالیت و گسترش است، گفت: با افتتاح این مراکز ، تعداد مراکز نیکوکاری محله در سطح استان یزد به ۷۸ مرکز افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: این نهاد به عنوان نهاد مردمی با حمایت دولت و مشارکت مردم نیکوکار برای تأمین رفاه و آسایش نیازمندان گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله گفت: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی خیران به گزارش ارائه خدمت، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از مهم‌ترین کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد از طریق تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، خیران و مراکز اجتماعی و اقتصادی ازجمله گروه‌های جهادی، بسیج، انجمن‌های اسلامی، مساجد، مدارس، هیئت‌های مذهبی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تعاونی‌ها، واقفان خیراندیش و آستان قدس رضوی نسبت به ارائه خدمات هدفمند به محرومان و تأمین نیازهای آنان در بخش مسکن، جهیزیه، درمان، امور فرهنگی و آموزشی، اشتغال و اعطای وام قرض‌الحسنه اقدام می‌کند.

در سال ۹۷ ، نیکوکاران یزدی ۱۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.