"محمد دریجانی" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پرداخت این مبلغ، بدهی تمام موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد اعم از خصوصی و دولتی  این بیمه  تا پایان شهریورماه و مراکز جامع روستایی و پزشک خانواده تا پایان آذرماه پرداخت شده است .

دریجانی با اشاره به طرح نسخه الکترونیکی هم اظهار داشت: اکنون در تمام شهرستان های استان به جز خاتم، این طرح اجرا شده و در شهرستان خاتم هم در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

وی  با اشاره به طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بخش بستری بیمارستان‌های استان اضافه کرد: در تلاش هستیم که در سال آینده در تمام  بیمارستان‌های استان این طرح عملیاتی شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت را  ۹۳ مرکز بیان کرد و افزود: از این تعداد سه مرکز آزمایشگاه، ۵۲ مطب و ۳۸ مورد نیز داروخانه هستند.

دریجانی گفت: با رایزنی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمینه دارو، در حال حاضر خوشبختانه هیچ کمبود دارویی در استان وجود ندارد و در گذشته نیز کمبودی نبود اما چون خود شهروندان بیش از حد نیاز، انسولین تهیه کرده بودند، در مقطعی با کمبود این دارو مواجه شدیم.

وی یادآور شد: اکنون برای همه بیماران اعم صعب‌العلاج ، شیمی درمانی و انسولین به اندازه کافی دارو در داروخانه ها وجود دارد و در این زمینه شهروندان دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از تمام شهروندان که بیمه سلامت همگانی و دفترچه آنها اعتبار ندارد خواست برای تعیین تکلیف بیمه خود به مراکز پیشخوان دولت طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند

مجموع بیمه شدگان سلامت استان ۳۵۳ هزار و ۵۰۲ نفر است که ۸۲ هزار و ۳۸۷ کارمند دولت ، ۱۴۸ هزار و ۳۲۵ نفر روستایی و بقیه اقشار مختلف از جمله خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.