رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از این کار را ترویج فرهنگ ازدواج آسان عنوان کرد و گفت:  ازدواج سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) است و  همه وظیفه داریم برای محقق شدن این امر تلاش کنیم.

حجت الاسلام علی روحانی افزود:چندی است که شاهدیم زوج‌های جوان مراسم عقد و شروع زندگی مشترک خود را در کنار مزار شهدای گمنام آغاز می‌کنند تا بدین ترتیب علاوه بر متبرک کردن زندگی خود، به خاطر شرایط سخت  اقتصادی و موانع پیش رو برای ازدواج، پیام «ازدواج آسان» را به خانواده‌ها برسانند.

این زوج جوان بافقی هم  هدف از برگزاری مراسم عقد ازدواج خود را در جوار شهدای گمنام استعانت از شهدا و الگو گیری از سبک اسلامی و پیروی از  سیره زندگی ائمه اطهار به ویژه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کردند.
یکی از آنها با اشاره به ضرورت ازدواج آسان و اسلامی خاطر نشان کرد: همواره شهدا در همه جا حاضر و ناظر هستند و برای همین زندگی مشترک خود را از جوار گلزار شهدا گمنام که مهمان شهرمان هستند آغاز کردیم.

در ۹ ماهه سال جاری ۲۴۰ ازدواج در شهرستان بافق به ثبت رسید که نسبت به مدت هم جنس سال گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رییس بهزیستی بافق هم روز شنبه به ایرنا در باره چرایی این کاهش گفت: مسائل اقتصادی ، بیکاری ، نداشتن مسکن ، سختگیری برخی خانواده‌ها علت اصلی کاهش ازدواج‌ و افزایش طلاق درجامعه است.

محسن خوشگذران ترویج فرهنگ ازدواج سالم را خواستار شد و با ابراز تاسف افزود:با هماهنگی ثبت احوال و مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان،آمارهای به دست آمده از سال ۱۳۹۱ تا پایان آذرماه سال ۹۸ گویای کاهش ازدواج و فرزندآوری و همچنین افزایش درخواست‌های طلاق است.

در همین مدت ( ۹ ماهه) تعداد ۱۶۶ درخواست طلاق در مراکز و دفاتر مربوطه به ثبت رسیده است.

شهرستان بافق دفتر ثبت طلاق ندارد و متقاضیان برای سیر مراحل ثبت این پدیده به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.