محمدعلی طالبی عصر یکشنبه در شورای عالی ورزش استان ‌با بیان اینکه هم‌اکنون فضاهای خوبی برای توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها وجود دارد و مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد افزود: همکاری سایر دستگاه‌ها در کنار اداره‌کل ورزش و جوانان نقش مهمی در توسعه ورزش در شهرها و روستاها دارد.

وی ادامه داد: در میان بانوان و دختران یزدی استعدادهای بسیار خوبی در رشته‌های ورزشی 

شاخص و نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در آنها وجود دارد در صورت همکاری دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

استاندار یزد همچنین به اهمیت توجه به ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و اظهارداشت: در این خصوص باید همانند ورزش بانوان اگر دستگاه‌های اجرایی سالن و امکانات مناسب در اختیار دارند در اختیار این افراد قرار دهند.

طالبی بیان داشت: توجه به ورزش بانوان موضوع مهم و مورد تاکیدی است که به فرهنگ‌سازی 

نیاز دارد و در این خصوص باید همکاری بین‌بخشی در مناطق صورت گیرد که بسیار ضروری است .

به گفته وی تاکنون از سوی دولت زیرساخت‌های خوبی برای رشته‌های مختلف و علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی اقدام‌های خوبی در استان صورت گرفته است و این روند بر حسب ضرورت با همکاری دیگران ادامه دارد.

استاندار یزد همچنین به اهمیت مشارکت بخش‌خصوصی و صاحبان صنایع در حمایت از ورزش استان تاکید کرد و آمادگی برای پیگیری مطالبات به خاطر ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد را خواستار شد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: تاکنون افرون بر ۶۲ هزار نفر در ۴۸ هیات ورزشی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته اند و این تعداد روز به روز افزایش می‌یابد.

مسعود شریعتی افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۵۷ نفر در رشته‌های مختلف در مناطق روستایی استان جذب و سازماندهی شده اند و از بیمه ورزشی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال ۲۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در بخش ورزش اختصاص یافته که در کنار آن همکاری بخش‌خصوص و خیران جزو برنامه‌های مهم این اداره‌کل است.

همچنین مسوول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: گسترش ورزش در بین بانوان در کنار بودجه‌های دولتی به همکاری حامیان مالی و بخش‌خصوصی نیاز دارد.

آزاده دهقان افزود: در سال‌جاری توسط بانوان ورزشکار یزد  ۲۰۵ مدال در رقابت‌های قهرمانی کشور کسب شد و ۷۱ نفر نیز به تیم‌های ملی دعوت شدند. 

وی اظهارداشت: ۱۹ تیم ورزشی بانوان استان در رشته‌های مختلف در لیگ‌های کشوری حضور دارند و با برنامه‌ریزی خوبی که توسط هیات‌ها صورت می‌گیرد این تعداد افزایش می‌یابد.

در این جلسه تعدادی از رییسان هیات‌های ورزشی به طرح دیدگاه‌های به خصوص توسعه ورزش همگانی ، قهرمانی، توجه به ورزش بانوان ، جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و تشکل ها در فرهنگ سازی ورزش تاکید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.