محمدعلی طالبی عصر یکشنبه در شورای فناوری استان  که با حضور اعضا در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب جوانان از جمله برنامه‌های مهمی است که در استان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب و وسیع برای استقرار فعالیت شرکت‌های مختلف در پارک علم و فناوری به عنوان یک مطالبه و دغدغه مسوولان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و پیگیری جدی در دستور کار است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: دولت از حضور و مشارکت جوانان و علاقه‌مندان در تمام رشته‌های علمی برای خدمت به مردم و توسعه استان حمایت و همراهی می کند و در این خصوص تاکنون اقدام‌های مهمی برداشته شده است.

طالبی تاکید کرد: مسوولان پارک علم و فناوری با همکاری برخی دستگاه‌های مسوول برای ایجاد فضای مناسب بر حسب ضرورت پیگیری کنند که قطعا با تحقق آن شاهد موفقیت‌های بیشتری در شرکت‌های دانش بنیان استان خواهیم بود.

وی گفت: ایجاد رونق تولید و اشتغال موضوع مهمی است که به همکاری بخش‌خصوصی و جلب فعالیت جوانان علاقه‌مند نیاز است و در استان این تعامل سازنده در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی وجود دارد.

همچنین رییس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه این مجموعه با وجود فعالیت‌های گسترده  با کمبود فضای فیزیکی برای اسقرار شرکت های دانش بنیان مواجه است گفت: برای حل مشکل موجود باید تمام دستگاه‌های اجرایی استان همکاری کنند.

محمدمهدی لطفی با اشاره به اینکه این پارک نقش مهمی در توسعه مناطق مختلف استان دارد اظهار داشت: هم‌اکنون شرکت‌های زیادی متقاضی استقرار در نوبت پذیرش قرار قرار دارند که به علت کمبود فضا نمی توان در خدمت آنها بود.

وی اظهارداشت: زمین طرح جامع پارک علم و فناوری استان در سطح ۷۰ هکتار پیش‌بینی شده است ، باید با اختصاص بودجه و همکاری مسوولان نسبت به انجام عملیات اجرایی آن اقدام مناسب انجام شود.

این مسوول تاکید کرد: برای ساحت مکان جدید به حدود ۱۵۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که اختصاص آن برای پیگیری اجرای طرح، نقش راهبردی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد.

لطفی یادآور شد: با ایجاد فضای جدید می توان زمینه جذب ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کرد که این امر نقش تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف نظام و دولت برای توسعه پایدار دارد.

۸۰ شرکت دانش بنیان در یزد فعالیت دارد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد .

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی ازجمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱  شهر و بقیه در روستاها و آبادیها زندگی می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.