حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با مدیرکل امور زندان‌های یزد بر لزوم تقویت فعالیت‌های مشترک این ۲  اداره‌کل تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی که منجر به افزایش آگاهی در سطح جامعه شود می‌تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار موثر باشد.

وی خواستار ارائه طرح در حوزه فعالیت‌های مشترک شد و بیان داشت: باید جلساتی در سطح کارشناسان برگزار و پس از بررسی تمام ابعاد تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه فعالیت‌های مشترک تنظیم و در ادامه اجرا شود. 

این مسوول به مساجد و هیات‌ها به عنوان ۲ پایگاه مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: مغفول ماندن از این ۲ بستر مناسب باعث شده تا اکنون شاهد افزایش تعداد مجرمان در سطح جامعه باشیم.

نجیمی گفت: با استفاده از ظرفیت هیات‌ها  و مساجد می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی در کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و تعداد مجرمین اقدامات موثری را انجام داد.

وی بر لزوم توجه به امور مرتبط با خانواده زندانیان تاکید کرد و تصریح کرد: می‌توان از خانواده زندانیان به عنوان بهترین انگیزه در  راستای اصلاخ آنها بهره برد که این امر نیازمند فعالیت فرهنگی مستمر و با برنامه است.

همچنین مدیرکل امور زندان‌ها نیز از فقر فرهنگی و فقر اقتصادی به عنوان ۲ عامل موثر در ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: نگاه به آمار زندانیان نشان می‌دهد که تحصیلات در کاهش جرم بسیار موثر می باشد.

زضا ذوالفعلی‌نژاد  با اشاره به برگزاری فعالیت‌های شاخص فرهنگی و مذهبی در سطح زندان‌ها اظهار داشت: این فعالیت‌ها  می‌تواند در بازگشت مجدد زندانیان به جامعه و ادامه زندگی بسیار موثر باشد.

وی بر لزوم مشارکت سایر دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی با این اداره‌کل تاکید کرد و افزود: بازخورد هر فعل و انفعالی در جامعه را می‌توان به خوبی در زندان مشاهد کرد که در صورت مدیریت کارآمد در بسیاری از امور کشور می‌توان شاهد کاهش آمار زندانیان بود.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.