احمد ترحمی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستخوش جناح‌بندی و خط‌کشی‌های سیاسی نشده و دارای یک اجماع ملی و وفاق عمومی است.

وی ادامه داد: امروز تمام جامعه اتفاق نظر دارند که کالای قاچاق سم تولید است‌، باید با ورود، توزیع و عرضه آن مقابله و از این مهم تر اصلاح سازوکارهایی است که منجر به ورود و تبادل کالای قاچاق در جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اولین برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا در استان در سال ۹۲ در راستای مبارزه با قاچاق سوخت تصریح کرد: در این طرح بحث اتصال سوخت کوره های آجرپزی به شبکه گاز در جهت کاهش قاچاق سوخت مطرح شد که در ابتدا با مقاومت‌های بسیاری همراه بود ولی در نهایت امروز اکثر کوره‌های آجرپزی به شبکه‌ گاز متصل شده‌اند و اندک موارد موجود در طرح آمایش سرزمین و توسعه استان هیچ گونه خدماتی به آن ها ارائه نمی‌گردد و خوشبختانه به سمتی حرکت کرده‌ایم که مشکل را از مبدا حل کنیم.

به گزارش شامگاه روابط عمومی استانداری یزد ، ترحمی با تاکید بر شناسایی چرخه‌های معیوب و مشکل سازی که وجود دارد عنوان کرد: وقتی کوره ای که سال‌هاست تعطیل است و دارای سهمیه سوخت می‌باشد مطمئنا به سمت قاچاق سوخت می‌رود و متاسفانه صرف تولید ایزوگامی می‌شود که غیراستاندارترین ایزوگام موجود در بازار است.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون افزون بر ۲۴ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، در برخی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در جاده‌های این استان تردد می‌کنند

استان یزد یک میلیون و  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۸ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.