حجت الاسلام سید جوادسلیمانی روز چهارشنبه در جمع دانش‌آموزان و قبل از برگزاری پیش اجلاس سراسری نماز که با حضور ۲۳۰ فعال ، اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها از دستاوردهای نظام برشمرد.

وی  اتحاد، همبستگی عمیق دینی و مقابله با توطئه‌های دشمنان را ثمره‌ احیای نماز جماعت در میان اقشار مختلف مردم خصوصا دانش آموزان ذکر کرد.

وی افزود: مسئولان در ترویج فریضه الهی نماز جماعت در جامعه به ویژه در فضاهای آموزشی و در میان نسل جوان و نوجوان تلاش بیشتری کنند.

رییس شورای حوزه علمیه پسران بافق با اشاره به اینکه نماز جماعت آثار ارزشمند فردی و اجتماعی فراوانی دارد، تصریح کرد: اقامه نماز در همه ادیان و در میان پیامبران الهی مرسوم بود و حتی پیروان ادیان غیرتوحیدی هم نماز می‌خواندند.
همچنین مدیر آموزش و پرورش بافق گفت: با آغاز سال جدید تحصیلی از اول مهرماه امسال اقامه نماز جماعت در مدارس با شور و شکوه بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار می‌شود.
محمدرضاقاسمی افزود: در ۶۴ مدرسه با همکاری امامان جماعت، طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و فرهنگیان نماز جماعت برپا می‌شود.
۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در  ۷۰ مدرسه شهرستان بافق به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

 همچنین  فرماندار اردکان امروز به ایرنا گفت: در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز کشور برای نخستین بار در این شهرستان از ۳۰۰ نفر برترین‌ها و شایستگان استان یزد تجلیل می‌شوند.

بهروز شهابی زاد افزود: در جمع برترین ها، ۱۳ دانش آموز فعال و مستعد، همین تعداد معلم، امام جماعت مدارس، خیرین نمازخانه ساز و برخی چهره‌های شاخص استانی و ... که در ترویج فرهنگ نماز تلاش کردند، حضور دارند.

فرماندار اردکان با بیان اینکه نماز از ارکان اصلی دین است باید به نحوی اقامه شود تا ضمن حفظ جایگاه آن، اثر سوء نداشته باشد.

وی  افزود: رسالت مهم در حوزه تعلیم و تربیت نگاه ویژه به تببین آموزه‌های دینی و تعلیم فرایض دینی بویژه اقامه نماز است.

بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان« نماز و مدرسه» فردا ( پنجشنبه) برابر هفتم آذرماه در دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان با حضور شماری از مسئولان کشور ،استان یزد و این شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.