فرماندار اردکان در آیین تجلیل از این افراد با بیان اینکه مردم مدت هاست از مطالعه کتاب فاصله گرفته اند، گفت: با توجه به فضای مجازی این فاصله ملموس تر از قبل شده است .
بهروز شهابی‌زاد با اشاره به این مساله که ظرفیت کتابخانه های عمومی خالی است و طبق جمعیت شهرستان فضای فیزیکی برای مطالعه کتاب کم است، تصریح کرد: این کمبود دلیل بر کم کاری در گسترش فرهنگ کتابخوانی نیست بلکه باید با تفکر و نظر کارشناسی برنامه ریزی شود تا با همین امکانات موجود بتوان کتابخوانی را در میان مردم گسترش داد .
وی اظهارداشت: گاهی لازم است شخص کتابدار ایثار کند و با حضور در بین مردم  و معرفی کتاب خوب برای تمام اقشار به خصوص جوانان و نوجوانان، گامی در جذب مردم به کتابخوانی بردارد و این شیوه به راحتی می تواند در رشد فرهنگی این شهرستان موثر باشد. 
فرماندار اردکان یادآور شد: باید این فرهنگ را در نزد مردم گسترش داد، کتاب های مطالعه شده را به ویژه کمک درسی را به کتابخانه ها اهدا کنند و با بهره‌مند شدن از اجر معنوی این کار، منابع کتابخانه ها غنی تر شود و امکان استفاده برای دیگر شهروندان فراهم شود.
شهابی زاد تربیت و ترغیب دانش آموزان و افراد کتابخوان واقعی را مهم‌تر از افزایش ارقام و آمار فیزیکی دانست و این مهم را از کتابداران خواست که این هدف را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.
وی مشکل اصلی شهرستان را ناآگاهی افراد و ورود آنها در تمام مسایل دانست و گفت: با مطالعه کتاب های تخصصی می توان خیلی از مشکلات را حل کرد.
همچنین حسین پایدار، رییس اداره کتابخانه های عمومی اردکان، گزارشی از فعالیت های کتابخانه ها در هفته کتاب و کتابخوانیارائه کرد و از همراهی و همکاری فرمانداری به ویژه رقیه کرمانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و مژگان دشتی، کارشناس کتابخانه های فرمانداری تشکر کرد.

در ادامه تعدادی از کتابداران نیز مشکلات و مسائل مرتبط با کتابخانه را با فرماندار اردکان در میان گذاشتند.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.