به گزارش ایرنا، سید «محمدرضا موالی زاده» عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: تقویت سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ نیز از دیگر سرفصل های مهم تدوین شده در شورای فرهنگ عمومی کشور است.
وی ادامه داد: خردورزی و استدلال گرایی، روح ملی و شخصیت گرایی، ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت های آنان، معرف فرهنگ، محیط زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی نیز به عنوان دیگر برنامه ها در شورای فرهنگ عمومی برجسته سازی شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: فرهنگ عمومی رفتارهای قابل پیش بینی و شناسنامه باورهای جامعه محسوب می شود و اعضای این شورا در نقاط مختلف کشور باید توجه کنند که هر موضوع فرهنگی در سطح تصمیم سازی کلان و عمومی نیست و در انتخاب و رسیدگی به مسایل فرهنگی باید دقت کافی به کار گرفته شود.
موالی زاده افزود: نگاه شورای فرهنگ عمومی کشور جامعه نگر است و در این رویکرد تلاش می شود تا با زار علمی و کارشناسی از مسایل کلی خارج شده و مشکلات اجتماعی و فرهنگی به صورت میدانی و عملیاتی بررسی شود.
وی ادامه داد: زیربنای جامعه توسعه یافته و اخلاقی توجه به عنصر ممتاز فرهنگ است چرا که فرهنگ بر همه حوزه ها موثر بوده و حصول موفقیت در این امر خطیر نیازمند عزم همگانی و ارائه نقطه نظرات کارشناسی از سوی اعضا است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: بیش از 10 هزار نفر در شوراهای فرهنگ عمومی کشور به فعالیت اشتغال دارند که با نقطه نظرات کارشناسی از سوی این اعضا موفقیت های بسیاری حاصل شده است.
وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی هم به لحاظ نظم در برگزاری نشست ها و فعالیت و اظهار نظرهای قوی در زمره مجموعه های موفق کشور محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: توجه به بنیان خانواده و ایجاد اشتغال باید اولویت اصلی دستگاه های مختلف قرار گیرد.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: اشتغال پایدار و مولد عامل اصلی کنترل انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است و تمامی ظرفیت های موجود باید در این زمینه به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: توجه ویژه به ایده پردازی های جوانان، تجاری سازی آن هاو حمایت همه جانبه از مشاغل خانگی و کارآفرینان محلی و منطقه ای از راه های ایجاد اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک افزود: شرایط کشور حساس است و دشمن از هر ابزاری برای تخریب ارزش های انقلاب و نظام اسلامی استفاده می کند، بنابراین مدیران باید همه فعالیت خود را با برنامه ریزی حکیمانه پیش ببرند.
وی گفت: حفظ امنیت و آرامش اجتماعی باید با جدیت دنبال شود و با هر عاملی که این 2 مقوله مهم را تحت الشعاع قرار دهد برخورد شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رابطه اقتصادی و تجازی ایران با کشورهای مختلف دنیا نیازمند بازتعریف است و ظرفیت های همراهی کشورهای همراه باید به صورت حداکثری به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: تقویت دانش فنی و استفاده از توان مهندسی داخلی باید پایه کار تولید قرار گرفته تا اقتصاد مقاومتی هر چه سریعتر به ثمر بنشیند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کالای ایرانی به عنوان ارکان مهم و زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بایددر تمامی لایه های جمعیتی جامعه نهادینه شود.
وی تاکید کرد: تحریم ها و تهدیدهای دشمنان با کاهش مصرف ارز و افزایش تولید و صادرات قابل مدیریت است که باید در این خصوص برنامه ریزی کارشناسی دقیقی داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: برنامه ریزی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید از روی کاغذ به میدان عمل وارد شود.
«فتح الله حقیقی» افزود: توجه به مسایل فرهنگی باید به دغدغه کلی تبدیل شود چرا که حل مسائل فرهنگی مشکلات اقتصادی را نیز حل می کند.
نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی آخرین سه شنبه هر ماه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهر و 33 شهرستان دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.