حجت‌الاسلام علی کارگر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تبیین سیره نبی مکرم اسلام و امام جعفرصادق در جمع مردم و جوانان از جمله اهداف اعزام روحانیان است.

وی ادامه داد: در این ارتباط توجه اقشار مختلف مردم به اهمیت وحدت، بیان فضائل ،مناقب و سیره نورانی ائمه‌هدی (ع) و نیز پاسخگویی به سئوال و شبهه نسل جوان در مورد برخی مسائل دینی صورت می‌گیرد.

این مسئول فرهنگی اظهارداشت: برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ و مسابقات فرهنگی با مشارکت علاقه‌مندان پیرامون این ایام خجسته نیز پیش‌ببینی شده است.

کارگر همچنین به بیانه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم‌رهبری اشاره کرد و تبیین ابعاد آن را در طول سال به خصوص مناسبت‌ها جزو برنامه‌محوری تبلیغات‌اسلامی برشمرد.

 حضرت محمد(ص) در روز هفدهم ربیع الاول سال ۵۷۰ میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود، مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم (ص) را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.

همچنین امام جعفر صادق(ع) در روز ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشودند و در روز ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

این امام همام  (ع) در ۳۱ سالگی پس از شهادت پدرش امام محمد باقر(ع) به امامت رسید. امامت این امام همام همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود به همین دلیل امام صادق(ع) فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت فرهنگی و مذهبی به دست آورد.

بیشترین احادیث شیعه در تمام زمینه‌ها از امام جعفر صادق(ع) نقل شده است.

 یزد افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ باب مسجد دارد و یک‌هزار و ۵۰۰ روحانی و مبلغ دینی در استان فعالیت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.