مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این جشنواره گفت: این جشنواره به منظور تبیین رسالت حضرت‌خدیجه (س) در حوزه خانواده و نقش اساسی آن حضرت در اسلام برگزار شد.

فاطمه دانش یزدی افزود: تعدادی از افراد علاقه‌مند آثار خود را در قالب شعر، دلنوشته، نقاشی (تکنیک آزاد) و خطاطی با محورهای "همسر امین"، "مهر مادر"، "حافظ دین"، "حامی ولایت" و "یار وفادار" به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

همچنین فرماندار یزد گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ ازدواج دارد.

سیدمحمد رستگاری با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره بر تداوم برنامه‌های فرهنگی و ادبی تاکید کرد.

در پایان از برگزیدگان جشنواره در بخش دل نوشته، طوبی زارع، ندا هوشمند ابرقویی، فهیمه فقیهی، مرضیه یادگاری و زهرا صبوحی، در بخش شعر از سجاد طحان‌پور، سید علی میری، فاطمه غلامی، محمد عظیمی، ایمان شایق و فاطمه شریفی، در بخش خطاطی از محمود یوسفی و بخش نقاشی نیز از صدیقه غفوری با اهدای جوایز و لوح یادبود تجلیل شد.

اجرای نمایش طنز قدیمی ازدواج سنتی یزدی‌ها با حضور کودکان هنرمند، اجرای سرود و قرائت اشعار شاعران استانی در رثای حضرت‌خدیجه (س) از دیگر بخش‌های این همایش بود.

دهم ربیع الاول سال ۲۵ عام الفیل، ۲۸ سال پیش از هجرت (۱۵ سال قبل از بعثت) روزی بود که پیامبراکرم (ص) خدیجه کبری(س) آن بانوی بزرگ را به همسری برگزید و زندگی مشترک آن بزرگواران درس‌‏آموز تمام مردان و زنانی است که جویای سعادت در زندگی خود هستند.

حضرت‌خدیجه (س) بیست و پنج سال با پیامبر (ص) زندگی کرد و تا آن حضرت زنده بود پیامبر (ص) همسر دیگری اختیار نفرمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.