حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی دوشنبه شب در آخرین روز از دهه وقف ( ۴ الی ۱۳ آبان)در دیدار با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه افزود: خروجی سنت حسنه وقف ، علاوه بر کمک به نیازمندان باید بخشی از مشکلات جوانان در خصوص ازدواج و مسکن آنها هم را رفع کند.

وی با بیان اینکه مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه برای ترویج فرهنگ و احیا وقف تلاش کنند افزود:زیرا آثار این سنت حسنه برای همیشه در تاریخ به یادگار باقی خواهدماند و در این زمینه افراد متمکن بیشتر در این خصوص تلاش کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با قدردانی از تلاش‌های مجموعه کارکنان اداره اوقاف اظهار داشت: وقف در تعالیم اسلامی و دینی ، ضامن گسترش عدالت و مساوات اجتماعی در بین مردم است .

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه  هم دراین دیدار گفت : ابطحی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالی و تأثیر آن بر کاهش میزان درآمد موقوفه‌های بخش کشاورزی اظهارداشت: با این وجود درآمد موقوفه‌ها در بخش کشاورزی ۵۰ درصد رشد دارد 

سید محسن ابطحی بابیان اینکه تاکنون ۳۴۰ موقوفه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده است ، تصریح کرد: درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه‌خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگی، دینی ، اجتماعی و خیریه می‌شود و  ۵۵ درصد درآمد موقوفه‌ها برای مجالس روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دارد.

منزلگاه امام رضا (ع) و امامزادگان احمد(ع) ، حمیده خاتون ، عباس بن علی (ع) ، شهیدان (ع) و امامزاده سیداحمد و سید محمود (ع) از بقاع متبرکه شهرستان ابرکوه هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.