سیداحمد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مزایای بیمه ورزشکاران در برابر حوادث مختلف در مسابقات افزود: آنها زیرنظر اداره‌های ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: گسترش ورزش مناطق روستایی با همکاری بخش‌خصوصی و خیران برای ایجاد نشاط و سلامت عمومی از جمله اهداف مهم این اداره‌کل است که این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۴۰ خانه ورزش روستایی فعال شد و بر حسب ضرورت با همکاری دهیاران و شوراهای‌ روستایی در این مورد اقدام می‌شود.

هاشمی به وجود ظرفیت‌های خوب در بین ورزشکاران مناطق مختلف روستاهای استان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی به خصوص دوره‌های استعدادیابی در این مورد پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مناطق روستایی استان افزون بر ۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی با مشارکت خوب مردم به خصوص جوانان ورزشکار برگزار شده است .

این مسئول به اهمیت همگانی‌کردن رشته‌های ورزشی در روستاها اشاره کرد و پیگیری آن را توسط اداره‌های ورزش و جوانان و هیات‌ها خواستار شد. 

استان یزد  ۴۸ هیات ورزشی و ۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت که ۱۵ درصد آن ساکن روستاها و مابقی در ۲۱ شهر سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.