این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی و هنری ریحانه الرسول(یزد) به چاپ رسیده و چاپ سوم آن به تیراژ دو هزار نسخه در سال ۹۷ منتشر شده است.

میرزا محمد کاظمینی در مقدمه این کتاب آورده است؛ از هنگامی که کتاب تندیس پارسایی، در شرح احوال آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) منتشر شد، گویا برای نسل نوساخته، شخصیت جدیدی در صفحه تاریخ ایران، کشف گردید.

استقبال از آن اثر مرا به آن واداشت به احیای آثار آن فقیه ربانی بپردازم، به یاد می‌آورم در بهار سال ۷۸ هنگامی که در معیت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد حسن احمدی فقیه، محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بهجت شرفیاب شدم، سخن در باب حاج شیخ غلامرضا یزدی رفت و ایشان فرمود: مفتاح علوم القرآن کتاب بسیار ارزنده‌ای است و اسراری در آن نهفته است.

چندی دیگر به محضر آیت‌الله انصاری شیرازی راه یافتم و از ایشان نیز در اهمیت این کتاب شنیدم و نسخه ای را نزد ایشان ملاحظه کردم که به دقت  در حواشی آن علامت‌هایی نهاده بود، چنین بود که به احیای این کتاب اهتمام کردم.

در این کتاب مواردی از جمله دین حق، قابلیت آدمی، رجوع جاهل به عالم، اقسام اسماء الله، معنای لقاء الله، احتیاج بشر به راهنما، دو شیطان برای هر انسان، حکمت خلقت شیطان، تقسیم مشیت و اراده حق، دنیا و آخرت نسبت به انسان، اسباب ترقی داخلی آدمی و خلاصه مقصود از مغفرت بیان شده است.

در بخشی از استجابت دعا در این کتاب آمده‌است؛ از جمله مطالبی که از آیات قرآن استفاده می‌شود این است که خداوند مهربان جواب بندگانش را می‌دهد همیشه ولی بندگان جواب نمی‌دهند، مگر بعضی از آنها یا در بعضی از حالاتشان .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.